Gdyby tylko dzień miał 25 godzin, wszyscy zdołalibyśmy zrobić o wiele więcej... Czy rzeczywiście? Umiejętne zarządzanie swoim czasem jest ważne nie tylko dla managerów, ale dla każdej z nas. Przecież pogodzenie pracy, prowadzenia domu i wychowania dzieci wymaga nie lada zdolności organizacyjnych!

  Profesjonaliści skutecznie zarządzają czasem, ponieważ planują z wyprzedzeniem a na co dzień stawiają na skuteczne rozwiązania i profesjonalne produkty, dzięki którym unikają niepotrzebnego stresu.
Profesjonaliści mają na życie system, plany i listy, które pomagają im oszczędzić czas na codziennych pracach i ułatwić życie. Skorzystaj z ich doświadczenia. Przemyślane prace domowe pozwolą Ci tak zorganizować dzień, byś mogła spędzić jak najwięcej czasu robiąc to, co naprawdę sprawia Ci przyjemność. Nie potrzebujesz całej armii doradców by przeorganizować swoje życie. Cały sekret polega na małych zmianach w sposobie w jaki podchodzisz do swojego czasu. Skorzystaj z kilku wskazówek od Ariel Professional, które sprawią, że organizacja każdego dnia będzie odrobinę prostsza a zadania domowe takie jak pranie, staną się przyjemnością. Zacznij wprowadzać w życie to nowe profesjonalne podejście już teraz i ciesz się efektami.


Porady dla profesjonalnej pani domu, czyli jak zarządzać swoim czasem:
Po pierwsze dobry plan:
•    Wykorzystuj chwile. Jeśli czekasz w kolejce w banku lub na poczcie wykorzystaj ten czas na napisanie listy zakupów lub zaplanowanie kolejnego dnia. Noś w tym celu przy sobie notes i długopis.
•    Planuj tylko taką ilość zadań, którą będziesz w stanie zrealizować i ustal priorytety, abyś wiedziała z góry co załatwić w pierwszej kolejności.
•    Planuj tylko określoną część dnia. Profesjonaliści radzą, by zaplanować jedynie 60% czasu, pozostawiając 20% na nieoczekiwane zdarzenia i 20% na spontaniczne czynności, takie jak przerwa na kawę czy telefon do przyjaciółki.
•    Rozpisz rutynowe czynności. Poniedziałek rano: pranie. Wtorek: prasowanie itd. Taka struktura sprawia, że zadania wchodzą nam w nawyk.
•    Unikaj niepotrzebnych niespodzianek. Zaplanuj, co chcesz założyć następnego dnia i przygotuj ubrania poprzedniego wieczora – dla siebie i dzieci. W ten sposób od razu zauważysz plamy i będziesz mogła zwalczyć je za pomocą odplamiacza Ariela Professional, zanim założysz ubrania.





Po drugie bądź przewidująca:

•    Oceń, na które sfery życia najczęściej narzekasz i rozpisz listę rozwiązań, dzięki którym oszczędzisz czas. Na przykład, jeśli pragniesz spędzić wieczorem czas z bliskimi, a żal Ci go na gotowanie, gotuj „hurtowo” i zamrażaj potrawy, aby starczyły na następny tydzień.
•    Planuj menu z góry na cały tydzień i rób duże zakupy jednego dnia, zamiast codziennie tracić cenne chwile w kolejkach do kasy. Pomyśl o zakupach online. Możesz stworzyć listę zakupów, dzięki której w przyszłości jednym kliknięciem załatwisz podstawowe sprawunki na tydzień. Dzięki temu na pewno wygospodarujesz w ciągu tygodnia kilka godzin tylko dla siebie – na spotkanie z przyjaciółką, kino czy wizytę u fryzjera.
•    Przygotuj sobie „drogę na skróty” dla niektórych codziennych czynności. Zachowaj schematy listów, które często wysyłasz, np. listy do banków czy standardowe podania, które wymagają minimalnych modyfikacji.


Po trzecie zapanuj nad domowym chaosem:

•    Oszczędź czas poświęcany praniu. Ustaw na pralce mały kosz na skarpetki bez pary i drugi kosz na rzeczy znalezione, takie jak guziki czy pieniądze. Postaw też kosze oznaczone jako „białe i jasne-kolory” i „ciemne”, aby zminimalizować czas sortowania ubrań. Zawsze miej pod ręką odplamiacz w proszku Ariel Professional i dodawaj go do każdego prania. Aby nie przeszukiwać przed praniem ubrań w poszukiwaniu trudniejszych zabrudzeń, wystarczy dodać do każdego prania 1 miarkę (30g) odplamiacza. Nie musisz już tracić czasu na zapieranie trudnych plam czy ich kilkukrotne pranie.  
•    Nie mogąc znaleźć rzeczy stresujesz się, a to negatywnie wpływa na różne sfery Twojego życia. Podziel rzeczy w szafach na te do pracy, na wieczór i na weekend, potem podziel rzeczy w szafach dzieci na te do szkoły, do zabawy i wyjściowe. Miej pod ręką podstawowe przedmioty kuchenne i najczęściej używane przyprawy. I w końcu, reguluj rachunki, odpowiadaj na listy i zaproszenia od razy, aby oszczędzić czas i stres.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

Szafa na wymiar

Wersja do druku