Języki rozwiązane piwem
Bo nie piwo słowa, ale słowa piwo niosą…
Z wyników badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że Polacy przy piwie najczęściej rozmawiają w towarzystwie mieszanym. Głównymi tematami są wtedy praca, rodzina, sport i polityka. Gdy jednak męska część piwoszy spotka się w swoim gronie sama, to w rozmowach króluje sport i motoryzacja. Na rozmowy przy piwie w męskim towarzystwie najczęściej spotykają się mężczyźni z Podkarpacia, Lubelszczyzny i świętokrzyskiego (49%), a najrzadziej z Mazowsza i łódzkiego (36%). Kobiety, spotykające się przy piwie bez udziału mężczyzn, dają się najczęściej ponieść plotkom, modzie i urodzie. Tylko 5% piwoszy deklaruje, że nie rozmawia w czasie picia piwa.
Poczta pantoflowa 19. milionów
Okazuje się, że sprawy, które dominują w mediach nie zawsze są podejmowane przez piwoszy. Ich ulubionym tematem na przełomie 2010 i 2011 roku była ostra zima, która – jak wiadomo – zajęła dużo miejsca w mediach i znów zaskoczyła polskich drogowców. Jednak nie mniej medialne przyczyny katastrofy smoleńskiej znalazły się dopiero na czwartym miejscu na liście najpopularniejszych tematów piwoszy, po sukcesach polskich sportowców i stanie polskiej gospodarki. Okazuje się też, że charakterystyczna w naszej polityce wojna polsko-polska interesuje tylko co piątego piwosza, a zbliżająca się polska prezydencja w Unii Europejskiej niemal żadnego; rozmawiało o niej zaledwie 3% badanych.
Ulubieni bohaterowie rozmów piwoszy
W rozmowach przy piwie sportowcy pojawiają się częściej niż politycy, ale to właśnie Adam Małysz (36%), Jarosław Kaczyński (34%) i Donald Tusk (30%) byli ulubionymi bohaterami rozmów piwoszy na przełomie 2010 i 2011 roku. O zwyciężczyni ostatniego Tour de Ski Justynie Kowalczyk rozmawiało 29% piwoszy. Kowalczyk jest jednocześnie najpopularniejszą kobietą wśród piwoszy. Drugie miejsce zajęła Doda, a trzecie Magda Gessler.
Najlepszego w rankingu piłkarza nożnego Artura Boruca (3%) wyprzedzili koszykarz Marcin Gortat (3%) i piłkarz ręczny Karol Bielecki (6%). Trzeci na liście polityków Prezydent RP Bronisław Komorowski (23%) wyprzedził Janusza Palikota (19%). Kolejne miejsca zajęli politycy, którzy w rozmowach piwoszy pojawiali się dużo rzadziej, a grupie tej przewodzi Grzegorz Napieralski (5%).
O swojej ulubionej osobowości telewizyjnej Kubie Wojewódzkim (13%) piwosze rozmawiają rzadziej niż o tak popularnych sportowcach jak Tomasz Adamek i Robert Kubica (po 16%). Drugie miejsce wśród postaci medialnych intrygujących piwoszy zajęli Doda z Nergalem (12%), a trzecie Krzysztof Ibisz (9%).
Życie towarzyskie Śląska, z którego pochodzę, zawsze toczyło się wokół piwa lub kawy. Rozmowa bez napoju jest jak aktor bez publiczności – mówi Anna Dereszowska.
Wiele małżeństw i prawdziwych przyjaźni rodzi się przy piwie. Piwo pomaga też w zebraniu myśli i podjęciu właściwej decyzji. Pijąc je ma się czas na refleksję i przemyślenia. Żałuję, że tak rzadko pojawia się na ważnych naradach – mówi Krzysztof Skiba, współautor granego przez Big Cyc utworu „Kocham piwo”.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Niacynamid – wszechstronny składnik w dziedzinie pielęgnacji skóry
Niacynamid, znany również jako witamina B3 lub PP, stał się jednym z najpopularniejszych składników w kosmetologii. Jego wszechstronność, de
Zimowy wystrój wnętrz – jak stworzyć magiczną atmosferę na cały sezon?
Zima to niezwykły czas, kiedy wnętrza naszych domów zyskują na znaczeniu jako przestrzenie ciepła, relaksu i spotkań. To nie tylko okres Świąt Bo
Jaka praca na okres świąteczny?
Okres przedświąteczny to wyjątkowo gorący czas w roku. W związku z tym wiele przedsiębiorstw potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Z kolei znaczna częś
Dobry prawnik od nieruchomości — co powinno go cechować?
Rynek nieruchomości to obszar, w którym szczególnie ważna jest znajomość przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania. Każda tra
Elegancki dress code – jak dopasować ubranie do okazji
W świecie biznesu odpowiedni strój to klucz do budowania profesjonalnego wizerunku. Wybór ubrań zależy nie tylko od branży, ale także od konk