Rośnie nam pokolenie silnych, uporządkowanych kobiet i niepewnych siebie mężczyzn, wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC w ramach projektu badawczego dokadzmierzam.pl. Celem projektu badawczego dokadzmierzam.pl, organizowanego przez producenta zapachu Puma I’m going, jest stworzenie prawdziwego obrazu współczesnej młodzieży. Na dedykowanej stronie internetowej www.dokadzmierzam.pl, pełniącej rolę platformy komunikacyjnej, młodzi ludzie wypełniają ankiety tematyczne i prowadzą dyskusje za pomocą blogów. Punktem wyjścia projektu były zaskakujące wyniki badania jakościowego przeprowadzonego przez MB SMG/KRC.Kobiety są pewne siebie i zdecydowane. Z przeprowadzonych badań wynika, że każda z nich powinna realizować się poprzez pracę i być matką, a jednocześnie nie rezygnować ze swoich zainteresowań i dbać o wygląd. Chociaż taki wzór kobiecości jest niezwykle wymagający, młode dziewczyny akceptują go i są przekonane, że będą w stanie mu sprostać.Wzór męskości jest dużo mniej atrakcyjny. Mężczyźni są zagubieni w połowie drogi od patriarchatu do wzorca nowoczesnego i niepewni swoich osiągnięć zawodowych. Obawiają się, że mogą sobie nie poradzić we współczesnym świecie.Dla młodzieży bardzo ważna jest rodzina i to zarówno ta obecna – rodzice, rodzeństwo – jak i ta zakładana w przyszłości. Jest podstawą bezpieczeństwa i stabilności. Założenie jej jest szczególnie ważne dla młodych mężczyzn. Nie mają oni jednak pewności, że będą w ogóle mieć rodzinę, gdyż boją się, że nie będą w stanie jej utrzymać. Co więcej, to kobiety zaczęły decydować o momencie założenia rodziny i – jak twierdzi współczesna młodzież – „o całej reszcie”.

Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku