Projekt Denko, w oryginale „Project 10 Pan” został zapoczątkowany przez brytyjską blogerkę Laurę, lollipop26. W oryginale chodziło o to, aby wytypować 10 produktów kosmetycznych (z czasem zasady projektu zostały nieco zmodyfikowane), które zużyjemy zanim otworzymy/kupimy kolejny kosmetyk z tej kategorii. Pomysł dość szybko się przyjął i zaczęły pojawiać się pierwsze filmiki na YouTube. Również blogi urodowe wprowadziły ten projekt w życie. Zdjęcia pustych opakowań po kosmetykach wraz z mini recenzją ma już nieomalże każdy blog poświęcony tematyce urodowej.

 Projekt Denko polega na zużyciu kosmetyków do momentu wyczerpania produktu z opakowania. Aby produkt był jak najefektywniej wykorzystany przecina się np. tubkę kremu, dzięki temu zużywamy kosmetyk do samego końca. Projekt jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które dużo kupują i nie mają kontroli nad ilością kosmetyków już posiadanych. Na pewno dyscyplinuje to zakupoholiczki, ponieważ ma on na celu zastanowienie się „czy mam ten produkt?, czy mi się skończył?”, czy muszę go kupić? Koncepcją Projektu Denko jest dążenie do minimum w kosmetyczce, ograniczenie wydatków, kształtowaniu silnej woli czyli tzw. pokusy kupowania „trzeciego kremu do rąk”. Daje to większą motywację do nie dublowania tego, co już posiadamy.

Na pewno dużą  przyjemność sprawia zużyty kosmetyk, niż ten zalegający, nie otwarty.


   Autorka prowadzi bloga:                   
https://lagriotte-lagriotte.blogspot.com


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku