Wiedza nie jest darmowa, ale warto w nią zainwestować
Mania darmowych szkoleń
Dziwna to moda: kurs mechanika samochodowego albo masażysty, oba online, każdy w dwa dni i za jedyne 39 złotych. Albo zupełnie darmowy kurs księgowania. Czas powiedzieć wyraźnie, że te kursy nie są warte nawet czasu, jaki się w nie inwestuje. Powstają tylko dlatego, że najczęściej prowadzący niską cenę kompensuje sobie na przykład zyskiem od producenta programu, który w czasie szkoleń promuje. Wiedza, która ma wartość – kosztuje. Oczywiście, że też można powiedzieć o modnych lub mniej popularnych kursach, ale to, że najpopularniejszy produkt jest najtańszy, zaprzecza podstawowemu prawu gospodarki, więc gdzieś musi być haczyk.
Szkolenia i kursy? Tylko te dotyczące konkretnych zagadnień
Czy można urządzić kurs, który będzie trwał tylko dwa dni? Można. Żeby jednak w tak krótkim czasie omówić jakiekolwiek zagadnienie, trzeba wybrać dość wąski temat. Dobrze widać to po tytułach kursów na stronie szkolenia-semper.pl/szkolenia-wroclaw. Jest ich dużo, ale dotyczą w większości jakiegoś stosunkowo wąskiego wycinka specjalizacji. Ma to sens, ponieważ w praktyce zbyt szeroka wiedza okazuje się niewystarczająco głęboka – kojarzy się wiele zagadnień, ale właściwie z żadnego tematu nie zostaje się ekspertem, a przecież właśnie to było celem kursu.
Warto się uczyć
Dziś wszystkie przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo skomplikowanym otoczeniu gospodarczym. Do tej dynamiki należy się dostosować i oczywiście nie chodzi o to, żeby poznać dogłębnie każdą ustawę, która może mieć jakikolwiek wpływ na prowadzoną działalność – są zagadnienia, które trzeba bezwzględnie znać, są takie, które poznać warto i są też takie, którymi można sobie głowy nie zaprzątać, ale przyporządkowanie wiedzy do każdej z tych kategorii zależy ściśle od sytuacji przedsiębiorcy.
Nie tylko dla firm
Typowo biznesowe szkolenia wbrew pozorom nie muszą być adresowane wyłącznie do przedsiębiorców. Biorą w nich udział także pracownicy, niezależni specjaliści, urzędnicy, a zdarza się, że osoby zawodowo niezwiązane z konkretnym tematem, tylko chcące zdobyć wiedzę dla niej samej. Powodów do tego, żeby zdobywać wiedzę, jest tyle, ilu uczestników szkoleń i warto mieć tę świadomość, wybierając firmę szkoleniową. Te, które specjalizują się w kilku różnych zakresach tematycznych, zwykle oferują szersze podejście nawet do stosunkowo wąskiego tematu, dzięki czemu nowa wiedza łatwiej łączy się z tą już posiadaną i wtedy staje się naprawdę przydatna.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
12 powodów, żeby zwiedzić Maderę
Uznana po raz 10 z rzędu najlepszą wyspiarską destynacją świata przez World Travel Awards, Madera pozostaje jednym z najbardziej egzotycznych kierunków eu
Niacynamid – wszechstronny składnik w dziedzinie pielęgnacji skóry
Niacynamid, znany również jako witamina B3 lub PP, stał się jednym z najpopularniejszych składników w kosmetologii. Jego wszechstronność, de
Zimowy wystrój wnętrz – jak stworzyć magiczną atmosferę na cały sezon?
Zima to niezwykły czas, kiedy wnętrza naszych domów zyskują na znaczeniu jako przestrzenie ciepła, relaksu i spotkań. To nie tylko okres Świąt Bo
Jaka praca na okres świąteczny?
Okres przedświąteczny to wyjątkowo gorący czas w roku. W związku z tym wiele przedsiębiorstw potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Z kolei znaczna częś
Dobry prawnik od nieruchomości — co powinno go cechować?
Rynek nieruchomości to obszar, w którym szczególnie ważna jest znajomość przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania. Każda tra