W dniu 14 marca 2008 roku w Warszawie, kanał Disney Channel zapowiedział podjęcie innowacyjnej akcji marketingowej skierowanej do Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii. Disney Channel wykorzystał w tym celu lokalne zainteresowanie, jakie wytworzyło się w Polsce wokół filmu High School Musical 2. Meritum kampanii była organizacja serii przeglądów filmu High School Musical 2 dla polskich rodzin mieszkający w i wokół Londynu. Pokazy poprowadzili Hania Stach i Andrzej Lampert, gwiazdy, które Disney Channel namówił do nagrania polskiej wersji przeboju You Are the Music in Me, promującego film w roku 2007. Ich przebój Moja Muzyka To Ty stał się wielkim hitem. Dzięki niemu w grudniu poprzedniego roku płyta ze ścieżką dźwiękową z filmu High School Musical 2 uzyskała status platynowej płyty. Casper Bjorner, wiceprezes i dyrektor generalny Disney Channel Emerging Markets komentuje to wydarzenie w następujący sposób: “W coraz większym stopniu staramy się wzbogacać globalną ofertę o lokalne inicjatywy pozwalające bardziej zżyć się dzieciom z Disney Channel. Przebój Hani i Andrzeja jest doskonałym przykładem takiego działania, dlatego cieszymy się niezmiernie, że odwiedzili oni polskich fanów HSM mieszkających w Wielkiej Brytanii. Sukces obecnej kampanii spowodował, że będziemy w podobny sposób szukali kontaktu z innymi społecznościami lokalnymi.”Aby wesprzeć akcję, Disney Channel nawiązał współpracę w wiodącym polskim domem wydawniczym w Wielkiej Brytanii, Fortis Media. Znaczna część jego publikacji, w tym Polski Ekspres i Panorama, zamieściły informacje oraz zorganizowały konkursy, w których nagrodami były bilety wstępu na przeglądy filmu. Dodatkowo, w zakresie dystrybucji biletów kanał Disneya współpracował z polskimi szkołami sobotnimi oraz z klubami młodzieżowymi. Wszystkie one otrzymały bilety wstępu. Cześć biletów przekazano także polskim VIP'om przebywającym w Londynie. Otrzymał je między innymi mieszkający w Wielkiej Brytanii były premier, Kazimierz Marcinkiewicz.Przeglądy odbyły się w dniach 14, 15 i 16 marca w okolicach Slough, Balham i Hammersmith – w miejscach stanowiących największe skupiska Polaków w Wielkiej Brytanii. Cieszyły się ogromnym powodzeniem, a na pokaz przyjechały setki polskich widzów. Od czasu wprowadzenia na ekrany w październiku 2007 roku, film High School Musical 2 obejrzało ponad 6 milionów widzów w Polsce. W grudniu płyta ze ścieżką dźwiękową z filmu zdobyła miano platynowej. W poprzednim roku Disney Channel świętował pierwszą rocznicę obecności w Polsce i błyskawicznie stał się drugim pod względem popularności kanałem telewizji dla dzieci w Polsce.

Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku