Według majowych badań firmy Gemius, aż 88 procent internautek lubi robić zakupy w sieci. Najczęściej kupują książki i filmy w sklepach internetowych oraz odzież i biżuterię na aukcjach.

Sprzęt elektroniczny, meble, sprzęt AGD czy samochody, to tylko nieliczne grupy produktów dostępnych na polskim rynku E-Commerce. Kupujemy dużo, ale z głową. Obawy dotyczą wiarygodności portali i szybkiej realizacji zamówienia. W internetowych zakupach cenimy sobie możliwość zakupu o dowolnej porze, dostawę do domu, oszczędność czasu i niższe ceny towarów. Zniżki bywają różne i zależą od wielu czynników.

- Średnie zniżki na zakupy w Internecie mogą sięgać nawet 30 procent – mówi Cezary Łosko założyciel portalu Inntegro.pl – Szansą na uzyskanie dużych rabatów są serwisy zakupów grupowych. Umożliwiają one użytkownikom tworzenie grup zakupowych, dzięki czemu możliwy jest rabat u producentów, w myśl zasady "im więcej osób, tym większe zniżki". Prawie połowa kupujących w taki sposób to kobiety.

- Często robię zakupy przez Internet – mówi Justyna Pater z Wrocławia – Jest to znaczna oszczędność czasu i nawet pieniędzy. Do tej pory korzystałam z kilku sklepów internetowych i aukcji. Czasem, żeby dostać jedną książkę musiałam przejść przez cały Wrocław. W Internecie zajmuje to około 30 minut.




Czy w związku z rozwojem Internetu Polki odejdą od tradycyjnych zakupów w sklepach? Pewnie nie do końca. Przecież przyjemność wyjścia z domu z przyjaciółką na kilka godzin buszowania na przecenach jest nieporównywalna z kilkoma minutami spędzonymi przed komputerem. Nawet jeśli w sieci jest taniej.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku