Akcja społeczna
Na świecie producenci samochodów podejmowali i podejmują inicjatywy mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa podróży, w tym ograniczenie liczby kierowców jadących po alkoholu. To dlatego opracowywane są rozwiązania polegające na wyposażaniu samochodów w urządzenia sprawdzające stężenie alkoholu w organizmie kierowcy, które były lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości.
W ramach "AlkoCasco – alkomat w każdym aucie" Soplica – organizator akcji - chce zwrócić się do Komisji Europejskiej z petycją o wydanie dyrektywy zachęcającej wszystkich producentów do dodawania alkomatów do podstawowego wyposażenia samochodów. Dzięki temu każdy kierowca, który ma wątpliwości, czy w jego organizmie znajduje się jeszcze alkohol, mógłby je rozwiać i podjąć odpowiedzialną decyzję.
Badania przeprowadzone w ramach akcji AlkoCasco przez instytut Pentor we wrześniu br. potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. Blisko 60% respondentów (w niektórych grupach było to nawet ponad 70%) korzystałoby z alkomatu, gdyby był on częścią wyposażenia seryjnego auta.
Wszyscy, którzy chcą zwiększać bezpieczeństwo na drogach i podpisać się pod wnioskiem do Komisji Europejskiej zachęcającym do dołączenia alkomatów do wyposażenia aut mogą to zrobić elektronicznie na stronie www.alkocasco.pl lub w jednym z centrów handlowych w 8 miastach w Polsce. Akcja odbędzie się w godzinach 10-18 w następujących miejscach:
13 grudnia 2008 (sobota)
- Warszawa - CH Blue City, Al. Jerozolimskie 179
- Poznań - CH Poznań Franowo, ul. Szwedzka 6
- Kraków - CH Carrefour Witosa, ul. Witosa 7. Tu w godzinach 13-16 obecny będzie również aktor Tomasz Schimscheiner, wspierający akcję AlkoCasco
- Lublin - CH Galeria Lubelska Carrefour, Al. Witosa 6
20 grudnia 2008 (sobota)
- Szczecin - CH Galeria Gryf, Carrefour, ul. Wiosenna 32
- Łódź - CH Carrefour, ul. Przybyszewskiego 176/178
- Bydgoszcz - Galeria Glinki, ul. Al. Jana Pawła II 115
- Białystok - CH Galeria Zielone Wzgórze, Carrefour, ul. Wrocławska 20
AlkoCasco w liczbach
Zainicjowana przez markę Soplica akcja "AlkoCasco – Alkomat w każdym aucie" ma na celu ograniczenie liczby tzw. nieświadomie pijanych kierowców i poprawę bezpieczeństwa na drogach poprzez popularyzację alkomatów. Akcja ma zachęcać kierowców do sprawdzania poziomu alkoholu w organizmie za każdym razem, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin pili alkohol i zamierzają prowadzić samochód, bądź do powstrzymania się od jazdy w razie jakichkolwiek wątpliwości. Dotychczas Soplica podjęła szereg działań zwiększających świadomość kierowców na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą nawet niewielkie przekroczenie dopuszczalnego stężenia alkoholu w organizmie:
- 15 000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do Kierowców Autostrady Wielkopolskiej w dniach 29 września – 1 października
- Ponad 2000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do pracowników grupy CEDC, producenta wódki Soplica
- 100 000 ulotek edukacyjnych zostało rozdystrybuowanych kierowcom z całej Polski podczas rutynowych kontroli Policji. Akcja ta prowadzona jest od 27 października we współpracy marki Soplica z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
- 1 000 000 alkomatów zostało dołączonych do butelek wódki Soplica
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Jaka praca na okres świąteczny?
Okres przedświąteczny to wyjątkowo gorący czas w roku. W związku z tym wiele przedsiębiorstw potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Z kolei znaczna częś
Dobry prawnik od nieruchomości — co powinno go cechować?
Rynek nieruchomości to obszar, w którym szczególnie ważna jest znajomość przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania. Każda tra
Elegancki dress code – jak dopasować ubranie do okazji
W świecie biznesu odpowiedni strój to klucz do budowania profesjonalnego wizerunku. Wybór ubrań zależy nie tylko od branży, ale także od konk
Najlepsza sukienka na wesele dla mamy: garść porad
Dzień, w którym własne dziecko bierze ślub jest wyjątkowy w życiu każdej matki. To szczególna chwila, która na zawsze pozostaje w pam
Ciasto zza oceanu na świąteczny stół – przepis na sernik nowojorski
Podobno nowojorczycy wierzą, że ich sernik (zwany tam cheesecake) był pierwszy na świecie i nikt wcześniej takiego ciasta nie robił. Jakkolwiek było, war