Przedświąteczny czas to okres wzmożonych zakupów. Tłok w sklepach i galeriach handlowych, pośpiech spowodowany nadmiarem przedświątecznych obowiązków - wszystko to sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na sklepowe oszustwa.

Problem pomyłek przy wydawaniu reszty pojawia się w wielu zgłaszanych obserwacjach jakości obsługi. Każdemu sprzedawcy może się przytrafić błąd. Kiedy jednak podobne sytuacje powtarzają się u jednego sprzedawcy pojawiają się podejrzenia, czy nie jest to przypadkiem sprytny pomysł na dorobienie do pensji? Ryzyko nie jest duże - jeśli się zorientujemy że otrzymaliśmy za małą resztę sprzedawca może przeprosić i wyrównać różnicę - to przecież takie ludzkie. Pokusa jest bardzo silna. Sprzedawca, który kilka razy w ciągu dnia "pomyli się" przy wydawaniu reszty o 10-20 zł może miesięcznie zarobić nawet 2-3 tysiące zł!

Jeszcze częściej zdarzają się banalne kłopoty z wydawaniem niewielkiej reszty. Kiedy w kasie brakuje drobnych, zwykle machamy ręką aby nie blokować kolejki. Tymczasem sprytny sprzedawca, który 100 osobom dziennie nie wyda 20-50 groszy, może odłożyć ponad tysiąc złotych miesięcznie!
Jesteśmy przekonani, że większość sprzedawców to ludzie godni zaufania. Wśród nich mogą się jednak ukrywać ludzie nieuczciwi. Walczmy z nimi odbierając im poczucie anonimowości i bezkarności! Jeżeli Tobie, Twojej rodzinie lub Twoim znajomym zdarzała się pomyłka sprzedawcy przy wydawaniu reszty - zgłoś obserwację jakości obsługi.

Zachęcamy również firmy do włączenia się do walki z nieuczciwymi sprzedawcami. Wystarczy zarejestrować firmę w Programie "Jakość Obsługi", a następnie korzystać z pomocy dedykowanego konsultanta i sieci tajnych klientów.