Wielkimi krokami zbliża się Narodowy Dzień Życia, czyli 24 marca. W tym roku organizatorzy podkreślają rolę rodziny w życiu społecznym i gospodarczym Polski, czego wyrazem jest hasło tegorocznych obchodów: „Stawiam na rodzinę!”

Akcje wsparli dziennikarze Paulina i Maciej Kurzajewscy, którzy zostali ambasadorami tegorocznego Narodowego Dnia Życia. Jak powiedziała Paulina Kurzajewska: .  Wspólnie całą rodziną, włączając dziadków i dzieci, zdecydowaliśmy bez wahania, że zaangażujemy się w tę inicjatywę. Rodzina to dla nas sprawa priorytetowa, bezcenny skarb.

Narodowy Dzień Życia wsparli także artyści. Michał Lorenc, jeden z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów muzyki filmowej i teatralnej, napisał muzykę do spotu telewizyjnego promującego Narodowy Dzień Życia, w którym występują Kurzajewscy. Dla niego rodzina to „przede wszystkim obowiązek i odpowiedzialność, a współczesny świat mówi, że najważniejsza jest wygoda i bez odpowiedzialności żyje się lepiej”.

W Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego z okazji Narodowego Dnia Życia wystąpiła Natalia Niemen wraz z zespołem New Life Music. Jak mówi: „Zabrzmi to jak banał, niemniej prawdą jest, że po Panu Bogu rodzina jest dla mnie najważniejsza. Potem plasują się sprawy zawodowe, sprawy samorealizacji itp. Uważam, że bez rodziny nie da się żyć.”Jak ważna jest rodzina dla Polaków można było dowiedzieć się na konferencji prasowej zorganizowanej w ramach obchodów NDŻ, na której obecni byli m.in. Aleksander Zioło z Warsztatów Analiz Socjologicznych, Ireneusz Jabłoński z Centrum im. Adama Smitha i Paweł Gierech z Centrum Myśli Jana Pawła II.

Z przedstawionych przez nich danych socjologicznych wynika, że 92 proc. Polaków uważa, że do prawdziwego szczęścia człowiek potrzebuje rodziny, a 78 proc. deklaruje, że szczęście rodzinne jest najważniejszą przesłanką, jaką się w życiu kierują. Co więcej firmy rodzinne odgrywają olbrzymią rolę w polskiej gospodarce. Szacuje się, że przedsiębiorstwa rodzinne stanowią ok. 60 proc. wszystkich firm w UE, a w Polsce nawet 80 proc. z 1,8 mln firm działających w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten, wraz z gospodarstwami rolnymi, które w prawie 100 proc. są firmami rodzinnymi, wytwarza ponad połowę PKB i tworzy ponad 60 proc. miejsc pracy.

Jeden z organizatorów - Jacek Sapa podkreśla, że podobnie jak w latach ubiegłych kampania związana z dniem życia ma jedynie pozytywny wydźwięk, a jej celem będzie afirmacja wartości rodzinnych, promocja dobrych wzorców i budowanie pozytywnego klimatu wokół rodziny. Przypadający 24 marca Narodowy Dzień Życia został ustanowiony uchwałą Sejmu w sierpniu 2004 r. W zeszłym roku obchodzony był pod hasłem "Jestem mamą. To moja kariera". Mottem dnia życia w 2007 r. było "Razem na zawsze", a tematem przewodnim - małżeństwo. W 2006 r. w ramach obchodów promowano ojcostwo, posługując się hasłem "Być ojcem - rola życia". W 2005 r. dzień ten poświęcony był rodzinom wielodzietnym; obchodzono go pod hasłem "Dom pełen skarbów".