MARTINI – tradycja, pasja i radość życia zaklęte w smaku

Włoska tradycja
Starożytny Rzym. Całonocne uczty, a na nich wino przyprawiane zestawem ziół i aromatycznych dodatków. Przez następne stulecia gronowy napój, połączony z korzenno-ziołowym ekstraktem, będzie uważany za cenne lekarstwo. Pierwszy Wermut powstaje w XVIII w. za sprawą włoskiego przedsiębiorcy Antonio Benedetto Castello. Nowy produkt, który swoją nazwę bierze od niemieckiego wyrazu określającego piołun - zioło o gorzkawym smaku, szybko zyskuje na popularności.
Rok 1863, Piemont, Włochy. W okolicach Turynu z linii produkcyjnej schodzi pierwsza butelka słynnego później na całym świecie trunku - MARTINI. Legendarny produkt wyprodukowany został przez czterech piemonckich kupców Clemente Michel, Carlo Re, Carlo Agnelli i Eligio Baudino. Pierwszego lipca 1847 w Turynie, we Włoszech założyli oni Krajową Destylarnię Spirytusu oraz skład alkoholi, dając początek światowej karierze firmy Martini & Rossi i Martini.
Pierwsze nagrody. Martini szybko zdobywa międzynarodową popularność, wygrywając wiele znaczących konkursów. Już w roku 1865 otrzymuje Grand Prix na wystawie w Dublinie, a do 1912 ma na koncie ponad czterdzieści złotych medali w konkursach na całym świecie. Królewski trunek. Martini & Rossi zostaje oficjalnym dostawcą alkoholu do wielu pałaców królewskich w Europie, a wkrótce także dworu cesarskiego w Japonii. Prestiż trunku rośnie bardzo szybko.
Dwóch profesjonalistów. Jedna pasja
Za sukcesem MARTINI stoją dwa nazwiska: Alessandro Martini i Luigi Rossi. To oni w drugiej połowie dziewiętnastego stulecia postanawiają stworzyć napój wyjątkowy. Trunek, który umiejętnie łączyłby najlepsze cechy znanych dotychczas wermutów z charakterystycznym dla włoskich produktów stylem i smakiem. Pierwsze MARTINI powstaje dzięki ich wytrwałości i pasji tworzenia. Objęta tajemnicą receptura, przekazywana z pokolenia na pokolenie i niezmienna od lat, stanowi podstawę sukcesu do dziś. Jej sekret tkwi w kompozycji składników. Produkcja MARTINI to niezwykły i złożony proces, oparty na wykorzystaniu naturalnych, dokładnie wyselekcjonowanych składników roślinnych i łączeniu ich z lekkim, delikatnym winem.
Tajemnica smaku
Ogrody natury z całego świata dostarczają ponad czterdziestu gatunków roślin - aromatycznych ziół, wonnych kwiatów, świeżych owoców, rzadkich korzeni i urzekających przypraw. To one leżą w sercu MARTINI i stanowią o jego charakterze.
Zioła - stanowią podstawę inspiracji dla smaku i aromatu MARTINI. Znajdziemy wśród nich dyptam, od dawna ceniony za swoje lecznicze właściwości oraz zdolność… pobudzania miłości. Roślina ta dostarcza lekkiej, ziołowej nuty, którą wzbogaca zapach uprawianej w Piemoncie bylicy.
Kwiaty - są ręcznie zbierane i starannie suszone, by nie utraciły swych właściwości. Do najbardziej wyczuwalnych należą czerwona róża i fiołek wonny. Ta pierwsza, używana od wieków do przygotowywania aromatycznych kąpieli i produkowania win, dodaje smaku i intrygującego aromatu, zaś fiołek uzupełnia kompozycję swoją słodkością.
Owoce - właśnie nim MARTINI zawdzięcza swoją świeżość. Gwarantują ją między innymi sprowadzana z Hiszpanii słodka cytryna i soczyste maliny.
Korzenie - twórcy MARTINI odkryli, że najrzadszych skarbów natury szukać trzeba głęboko pod ziemią. Tam właśnie znajduje się korzeń kosaćca, z którego wytwarzany jest lekki, kwiatowo-drzewny olejek eteryczny, oraz korzeń goryczki, rosnącej we francuskim Masywie Centralnym.
Przyprawy – pochodzący ze Sri Lanki cynamon i goździki z Madagaskaru. Obie przyprawy charakteryzuje nie tylko orient pochodzenia, ale przede wszystkim jakość, mocny zapach i wyraźny aromat.

Szaleństwo XX i XXI wieku
Świat gwizd. XX wiek, festiwal filmowy w Cannes. MARTINI uświetnia to i wiele innych prestiżowych spotkań na wszystkich kontynentach. Jest obecne na pokazach mody i premierach filmowych. Piją je gwiazdy, sportowcy i politycy. Spółka Martini & Rossi, producent MARTINI, słynie jako organizator koncertów, dzięki którym popularność zyskuje późniejsza gwiazda opery - Maria Callas.
Nowatorska idea. Lata pięćdziesiąte to MARTINI Terrazza – ekskluzywne miejsca spotkań znanych osób w towarzystwie MARTINI. Salony te zlokalizowane są w najbardziej eleganckich miastach świata – Paryżu, Mediolanie, Londynie, czy Sao Paolo.
Racing. W latach 60. MARTINI wita świat sportu, rozpoczynając tradycję Martini Racing. Błękit, granat i czerwień w postaci pasów stały się emblematem łodzi motorowych i najszybszych samochodów - Ferrari, Alfa Romeo, Lotus, Porsche, czy Ford.
Sukces. W drugiej połowie XX wieku MARTINI jest już marką rozpoznawalną na całym świecie. Gdziekolwiek się pojawi, przynosi ze sobą smak, elegancję i radość życia.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Po co nam kwasy omega-3? – Korzyści zdrowotne i rola w diecie
Kwasy omega-3 to niezbędne tłuszcze, które pełnią kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia. Choć organizm ludzki nie jest w stanie ich samodzielnie wytw
Wiosenna pielęgnacja z „efektem wow”
Kwiecień i maj to czas, kiedy chcemy wyglądać fenomenalnie. Nadchodzące Święta, plenerowe spotkania z przyjaciółmi i wspólne wyjazdy motywu
Z miejskiego zgiełku na górskie szlaki – jak sport na świeżym powietrzu zmienia sposób patrzenia na świat?
Współczesne tempo życia, pełne pośpiechu i nadmiaru bodźców, sprawia że coraz więcej osób szuka sposobu na odzyskanie równowa
Wiosenne wypady w nieznane zakątki Warmii i Mazur
Mazury i Warmia to regiony, które od lat kuszą turystów malowniczymi krajobrazami, jeziorami oraz bliskością natury. Na wiosnę warto zaplanowa
Potrzebujesz chwili dla siebie? 5 sygnałów, że kobiece ciało domaga się regeneracji
Kilka dni temu rozpoczęła się wiosna. Towarzyszące jej przesilenie to szczególny czas – z jednej strony symbolizuje odrodzenie, z drugiej &ndas