Już go mamy. Pachnie świeżym tuszem, prosto po opuszczeniu naszej głowy. Oto on - dziecko naszych rozmyślań, spacerów po okolicy oraz butelki wina - pomysł na własny e-biznes. Nasz noworodek musi mieć imię, trzeba go ubrać i znaleźć mu bezpieczną przestrzeń. Do dzieła.
Po narodzinach

Musimy mieć dobre imię. Jego jakość najlepiej zweryfikuje rynek, na którym postanowiłaś rozpocząć działalność. Zanim to jednak nastąpi, upewnij się i sprawdź sama w jakim stopniu miano dla Twojej firmy koresponduje z ofertą, którą posiadasz. Czy jeśli będziesz oferować sprzedaż pomidorów, dobrą nazwą będzie „czerwona krągłość”? Istnieje ryzyko, że naszą stronę mogą odwiedzić  panowie nie koniecznie spragnieni warzyw. Może bardziej odpowiednia będzie „pyszny pomidorek”? Która nazwa lepiej zaprowadzi klienta do nas?  Gdy będziesz miała już wstępnie sprawdzony pomysł, musisz sprawdzić dostępność domen internetowych dla niego. W e-biznesie nazwa domeny internetowej jest równie ważna jak nazwa naszej firmy.

O czym warto pamiętać

Osoby zajmujące się tematyką domen internetowych, są zgodni, że w sieci więcej tych gorszych, niż lepszych. Przeszukując sieć można znaleźć wskazówki jak unikać najczęstszych błędów popełnianych przy doborze domeny, pod którą będzie funkcjonować nasza firma. Najważniejsze to, aby nazwa była krótka, łatwa do zapamiętania i powtórzenia. Unikajmy akronimów, myślników, liczby mnogiej. I ostatnie najbardziej oczywiste i najtrudniejsze zarazem – niech nazwa będzie unikalna.  

Wachlarz możliwości

Najbardziej popularne domeny to nazwy zakończone .pl. Możemy też skorzystać z domeny .com.pl czy .net.pl. „Domeny sugerują charakter naszej działalności” – twierdzi Katarzyna Gruszecka z 2BE.PL – Grupa Adweb. Przykład? Jeśli będziesz prowadzić sklep internetowy możesz zainwestować w domenę .sklep.pl.  Jeśli postanowisz działać w swoim regionie, możesz zarejestrować domenę regionalną np. beskidy.pl czy warszawa.pl. Planujesz ekspansję na rynki europejskie? Od razu zarejestruj domenę.eu. W branży turystycznej? Lepszej oferty niż domena.travel. nie znajdziesz.

Rejestracja domeny

Gdy nareszcie rzeźbiarski proces związany z mianem dla naszej działalności zakończy się, kolejnym, równie ważnym, będzie wybranie właściwego operatora, który zarejestruje naszą nazwę. „Jest wiele ofert kuszących nas rejestracją domeny za kilka groszy, a nawet za darmo, jednak w większości przypadków ceny przedłużeń na kolejne lata prezentują się już mniej zachęcająco. Osoby, które myślą poważnie o prowadzeniu działalności biznesowej powinny zwrócić na ten fakt szczególną uwagę” –przekonuje Katarzyna  Gruszecka z 2BE.PL. Istotnie, warto poświęcić nieco czasu i przejrzeć oferty rejestratorów. Jeśli strona operatora wygląda jak ulotka dawana do ręki w supermarkecie, lepiej nie marnować czasu i szukać dalej. „Dobra oferta to nie tylko ekspresowa rejestracja domeny, ale też czytelne rozliczenia, stałe wsparcie techniczne oraz efektywna współpraca” – przekonuje Katarzyna Gruszecka.

Bezpieczna przestrzeń

Wybraliśmy już rejestratora i wykupiliśmy domenę. Następny krok to wybranie dostawcy hostingowego, który udostępni nam kawałek swojego serwera, na którym umieścimy pliki strony, skrzynki mailowe, bazy danych itd.  Jak wybrać dobrego providera? Firma, którą wybierzemy musi wykazać się niezbędnym cechami, które zapewnią stabilność i bezpieczeństwo naszej stronie www, a w razie kłopotów – błyskawiczną pomoc. W takich warunkach każda działalność zyska najlepsze warunki do stabilnego rozwoju. „Nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć usługę rejestracji domeny i hostingu i zaufać jednemu operatorowi” – przekonuje Katarzyna Gruszecka. Takie rozwiązanie oszczędzi Ci wszelkich papierowych zamieszek. Ponadto ułatwi Ci kontrolę nad firmą, oszczędzając przy tym czas. Przyjrzyj się także operatorom, – jakie są o nich opinie na forach, gdzie umieszczone są serwery, czy usługodawca wystawia faktury? Czy zapewnia nam pomoc i wsparcie? W przeciwny razie, niekompetentny usługodawca może generować problemy, np. co jakiś czas nasza strona będzie niedostępna dla klientów. W takim wypadku klient nie będzie czekał, a parę kliknięć zaprowadzi go już do naszej konkurencji.

W kolejnej części cyklu dowiemy się jak stworzyć swoją stronę internetową, oraz skutecznie promować nasze usługi.





Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

zabiegi kosmetyczne

Wersja do druku