Gwiazdy pokazują jak przez codzienne nawyki zmieniają klimat na lepszy
Spis treści
Autor
Już w sobotę, 28 listopada br. odbędzie się premiera spotów telewizyjnych z udziałem gwiazd polskiego świata show biznesu i sportu, emitowanych w ramach kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska "Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy". W trzech spotach reklamowych Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują Polaków jak przez prostą zmianę codziennych nawyków zmienia się klimat na lepszy: zakręcając wodę, zmniejszając temperaturę, wyłączając sprzęty z trybu czuwania. Gwiazdy biorą udział w kampanii non profit.
Wersja do druku
Zmiany klimatu to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed współczesnym światem. W przededniu największych światowych politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu, które pod egidą ONZ rozpoczną się w Kopenhadze podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, Ministerstwo Środowiska przypomina: to co każdy z nas robi w życiu codziennym też ma znaczenie dla klimatu. Jak wynika z przeprowadzonych przez resort badań, większość Polaków wie, że powinni żyć bardziej ekologicznie, ale tylko 1/3 z nas oszczędza wodę czy prąd. Nie wiesz co robić? Boisz się, że Twoje działania będą nieefektywne? Ministerstwo Środowiska: podpowiada: zakręcaj wodę, zmniejszaj temperaturę, wyłączaj sprzęty z trybu czuwania i pokazuje jak robią to polskie gwiazdy, które przyłączyły się do kampanii.
- Bycie eko nie musi być ani trudne, ani męczące, ani kosztowne. Z korzyścią dla naszej kieszeni możemy zmieniając nawyki i działając wspólnie mieć realny wpływ na poprawę klimatu. Dlatego Ministerstwo Środowiska do współpracy zaprosiło polskie gwiazdy, żeby pokazać, że każdy z nas może żyć bardziej przyjaźnie dla klimatu - podkreśla Janusz Zaleski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska.W trzech spotach telewizyjnych promujących ideę kampanii zobaczymy odsłony z życia gwiazd, które choć nie oszczędzają się w życiu zawodowym, na co dzień we własnych domach aktywnie troszczą się o środowisko, oszczędzając ciepło, prąd i wodę.
Edyta Górniak na scenie nie oszczędza się nigdy. W spocie pokazuje, jak skutecznie oszczędzać energię w domu – wystarczy zmniejszyć temperaturę o jeden stopień. Mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak zna cenę zwycięstwa. Choć woda to jej naturalne środowisko pracy, w domu pamięta o jej oszczędzaniu. „Woda jest na wagę złota” – mówi Otylia, „nie tylko olimpijskiego” i dodaje „Wszyscy wygrywamy na mniejszym zużyciu wody”. „Ludzie, śpicie?” pyta Szymon Majewski mieszkańców wielkomiejskich blokowisk. Szymon przekonuje, że choć w nocy nie korzystamy z energii elektrycznej, często zapominamy o wyłączeniu sprzętów, które „podjadają prąd”, tak jak „telewizor cwaniak”, którego ktoś zapomniał wyłączyć… A przecież „szkoda naszej energii”.
Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują, że przeciwdziałanie zmianom klimatu zaczyna się od zmiany osobistych nawyków każdego z nas.
Emisja spotów rozpoczyna drugą odsłonę kampanii Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy”. Po raz pierwszy resort zachęcał do działania na rzecz klimatu rok temu w nawiązaniu do Konferencji klimatycznej ONZ – COP 14 w Poznaniu, którą Ministerstwo organizowało. COP 14 był największym szczytem politycznym w tej części Europy i najbardziej prestiżowym forum politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu w 2008 r. Kolejna edycja kampanii kończy czas Prezydencji COP 14 trwającej od czasu poznańskiego szczytu. - Pierwsza odsłona kampanii pokazała nam, że mamy sporo do zrobienia w zakresie edukowania na temat zmian klimatu i działań pro-środowiskowych. Stąd pomysł tegorocznej kampanii. Naszym celem jest pokazanie, że poprzez zmianę codziennych nawyków każdy z nas przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Pomijając oczywisty fakt, że oszczędzamy również domowe wydatki – mówi Małgorzata Snarska, odpowiedzialna za kampanię i Prezydencję COP 14.
- Bycie eko nie musi być ani trudne, ani męczące, ani kosztowne. Z korzyścią dla naszej kieszeni możemy zmieniając nawyki i działając wspólnie mieć realny wpływ na poprawę klimatu. Dlatego Ministerstwo Środowiska do współpracy zaprosiło polskie gwiazdy, żeby pokazać, że każdy z nas może żyć bardziej przyjaźnie dla klimatu - podkreśla Janusz Zaleski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska.W trzech spotach telewizyjnych promujących ideę kampanii zobaczymy odsłony z życia gwiazd, które choć nie oszczędzają się w życiu zawodowym, na co dzień we własnych domach aktywnie troszczą się o środowisko, oszczędzając ciepło, prąd i wodę.
Edyta Górniak na scenie nie oszczędza się nigdy. W spocie pokazuje, jak skutecznie oszczędzać energię w domu – wystarczy zmniejszyć temperaturę o jeden stopień. Mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak zna cenę zwycięstwa. Choć woda to jej naturalne środowisko pracy, w domu pamięta o jej oszczędzaniu. „Woda jest na wagę złota” – mówi Otylia, „nie tylko olimpijskiego” i dodaje „Wszyscy wygrywamy na mniejszym zużyciu wody”. „Ludzie, śpicie?” pyta Szymon Majewski mieszkańców wielkomiejskich blokowisk. Szymon przekonuje, że choć w nocy nie korzystamy z energii elektrycznej, często zapominamy o wyłączeniu sprzętów, które „podjadają prąd”, tak jak „telewizor cwaniak”, którego ktoś zapomniał wyłączyć… A przecież „szkoda naszej energii”.
Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują, że przeciwdziałanie zmianom klimatu zaczyna się od zmiany osobistych nawyków każdego z nas.
Emisja spotów rozpoczyna drugą odsłonę kampanii Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy”. Po raz pierwszy resort zachęcał do działania na rzecz klimatu rok temu w nawiązaniu do Konferencji klimatycznej ONZ – COP 14 w Poznaniu, którą Ministerstwo organizowało. COP 14 był największym szczytem politycznym w tej części Europy i najbardziej prestiżowym forum politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu w 2008 r. Kolejna edycja kampanii kończy czas Prezydencji COP 14 trwającej od czasu poznańskiego szczytu. - Pierwsza odsłona kampanii pokazała nam, że mamy sporo do zrobienia w zakresie edukowania na temat zmian klimatu i działań pro-środowiskowych. Stąd pomysł tegorocznej kampanii. Naszym celem jest pokazanie, że poprzez zmianę codziennych nawyków każdy z nas przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Pomijając oczywisty fakt, że oszczędzamy również domowe wydatki – mówi Małgorzata Snarska, odpowiedzialna za kampanię i Prezydencję COP 14.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Dlaczego warto mierzyć BRI i czym różni się od BMI? Czy jest lepszy od innych indeksów pomagających w utrzymaniu zdrowej sylwetki?
W dzisiejszych czasach świadomość na temat zdrowego stylu życia i dbałości o kondycję fizyczną jest coraz większa. Osoby dbające o swoje zdrowie częs
Co daje codzienny spacer? 7 korzyści dla ciała i umysłu
Codzienny spacer to jedna z najprostszych i najbardziej dostępnych form aktywności fizycznej. Może wydawać się mało wymagający, ale regularne spacery maj
Co zrobić z jabłek?
Jabłka to niezwykle wszechstronny owoc, który można wykorzystać do przygotowania różnorodnych przetworów, cieszących podniebienie prze
Śluz ślimaka niezwykły składnik koreańskich kosmetyków
Koreańska pielęgnacja skóry od lat fascynuje miłośników beauty na całym świecie. Innowacyjne formuły, niestandardowe składniki i obietnica promiennej
Wyposażenie lodziarni – jak wybrać odpowiednie urządzenia do przechowywania i prezentacji lodów?
Prowadzenie lodziarni to nie tylko praca nad doskonaleniem receptury lodów, ale także umiejętność doboru wyposażenia, które zapewni idealne w