Czas na przerwę
Przepracowane na własne życzenie?
Przeważająca większość kobiet (80%) twierdzi, że bierze na siebie zbyt dużo obowiązków. Często czują się one przepracowane i zmęczone (65%), w ciągu dnia mają za mało czasu dla siebie (75%). Z drugiej jednak strony większość kobiet czuje się spełniona zawodowo (66%). Niestety tylko 27% respondentek uważa, iż poświęca odpowiednią ilość czasu na przerwy w ciągu dnia.
Kobiety potrzebują przerwy od zakupów!
Sytuacje, które sprawiają, że kobiety czują się zmęczone to przede wszystkim: nadmiar obowiązków w pracy (59%), dużo obowiązków domowych (gotowanie, sprzątanie itp.) (50%), a także marudzące i rozrabiające dzieci (30%). Co ciekawe, wymagający szef (29%) oraz współpracownicy (27%) męczą bardziej jedynie od wielogodzinnych zakupów (22%) oraz marudzącego męża (22%).
Resetujemy się dopiero po 21
Polki robią sobie średnio 3 przerwy w ciągu dnia, które łącznie trwają ok. 2 godziny. Pierwsza najczęściej ma miejsce między godziną 10.00 a 11.00 (przerwa śniadaniowa), druga między 17.00 a 18.00 (koniec pracy), a ostatnia po godzinie 21.00. Przerwy w pracy najczęściej służą nabraniu sił i energii do dalszych działań (56% wskazań). Po godzinie 17-tej potrzebny jest czas na poprawę nastroju i sprawienie sobie jakiejś przyjemności (43%). A wieczorna przerwa to czas na zresetowanie się i odcięcie od wszystkiego wokoło (40%).
Samotnie i pasywnie – obraz idealnej przerwy
Ponad połowa kobiet (69%) woli spędzić przerwę pasywnie i spokojnie. Większość w chwili przerwy preferuje samotność (67%) niż dodatkowe towarzystwo. Na aktywne spędzanie przerwy w gronie innych osób decyduje się tylko co trzecia kobieta.
Chcę odpocząć od pracy i… samej siebie
Sytuacja, w której kobiety najbardziej potrzebują przerwy najczęściej dotyczy pracy ( 58% wskazań), a w dalszej kolejności rodziny (14%). Co zaskakujące, 13% kobiet chciałoby odpocząć od… siebie samej.
W pracy przerwy są niezwykle ważne - 46% kobiet nie wyobraża sobie bez nich dnia pracy, choć większość (55%) przyznaje, że ma na nie za mało czasu.W pracy kobiety przeciętnie robią sobie 2 przerwy. Jednak aż 29% respondentek przyznało, że ogranicza się tylko do jednej przerwy w ciągu całego dnia pracy! Najczęściej Polki robią sobie przerwę w pracy, gdy czują zmęczenie i potrzebują doładowania (63% wskazań). Kolejny powód to chęć uspokojenia nerwów (40%). Co trzecia kobieta robi sobie przerwy w pracy, by choć na chwilę odciąć się od wszystkiego, co ją otacza (33%), a co piąta robi sobie przerwę dla poprawienia nastroju.
Kawa i słodkie „co nieco” zamiast papierosa i… ruchu
Najważniejszym towarzyszem przerwy są ciepłe napoje. Kawę lub herbatę wymienia 72% respondentek. Co trzecia przyznaje, że podczas przerwy sięga po coś słodkiego np. batonik. Tyle samo przegląda Internet lub prasę. Do papierosa w przerwie przyznaje się wciąż aż 17% kobiet. Za to tylko 11% respondentek wybiera spacer i trochę ruchu.
Polki chcą więcej ustawowych przerw w pracy!
Ponad osiem na dziesięć kobiet deklaruje, że jest świadoma ustawowych 15 minut przerwy w pracy po każdych 6 przepracowanych godzinach i tyle samo z nich twierdzi, że pracodawcy respektują ten wymóg. Jednak ponad połowa (55%) uważa, że powinno być więcej przerw w pracy, ale nie dłuższych niż kwadrans i zdaniem większości (57%) powinny być one wliczane w czas pracy.
Przerwa dodaje sił!
Większość respondentek deklaruje, że dzięki przerwie czują się wesołe (90%), spokojne (88%), odświeżone (85%), pełne sił (87%) i pomysłów (81%), co prawdopodobnie przekłada się na zwiększenie ich efektywności w pracy. Wskazania te są dobrą rekomendacją do tego, by zwiększyć ilość ustawowych przerw!
Cejrowski lepszym towarzyszem niż Brad Pitt
W kategorii najlepszego towarzysza podczas wymarzonej przerwy Wojciech Cejrowski (21% wskazań) wygrał z Bradem Pittem (19% wskazań)! Co dziesiąta Polka wybrała złotą reprezentację polskim siatkarzy. Tylko 3% kobiet spędziłoby swoją przerwę z bliską osobą.
Marzymy o luksusie i gorących piaskach
Najbardziej atrakcyjna perspektywa wymarzonej przerwy to luksusowe SPA (41% wskazań) lub plaża na Wyspach Kanaryjskich (21%). Te miejsca wydają się najlepiej współgrać ze skojarzeniami, jakie budzi przerwa wśród kobiet: odpoczynkiem (55%), spokojem (47%), przyjemnością (45%) i relaksem (43% wskazań).
Modnie jest być zajętym
To wybrane wyniki najnowszego raportu pt. Czas na przerwę – badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SMG/KRC Millward Brown w październiku 2009 roku, na próbie 1000 kobiet w wieku 25 - 45 lat, korzystających z Internetu i pracujących zawodowo. – wykonanym dla marki KIT KAT Senses na zlecenie firmy Nestlé Polska S.A.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Kinder Bueno ile ma kaloriiIle kalorii ma śledź w oleju
Wersja do druku
Szukaj
Niacynamid – wszechstronny składnik w dziedzinie pielęgnacji skóry
Niacynamid, znany również jako witamina B3 lub PP, stał się jednym z najpopularniejszych składników w kosmetologii. Jego wszechstronność, de
Zimowy wystrój wnętrz – jak stworzyć magiczną atmosferę na cały sezon?
Zima to niezwykły czas, kiedy wnętrza naszych domów zyskują na znaczeniu jako przestrzenie ciepła, relaksu i spotkań. To nie tylko okres Świąt Bo
Jaka praca na okres świąteczny?
Okres przedświąteczny to wyjątkowo gorący czas w roku. W związku z tym wiele przedsiębiorstw potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Z kolei znaczna częś
Dobry prawnik od nieruchomości — co powinno go cechować?
Rynek nieruchomości to obszar, w którym szczególnie ważna jest znajomość przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania. Każda tra
Elegancki dress code – jak dopasować ubranie do okazji
W świecie biznesu odpowiedni strój to klucz do budowania profesjonalnego wizerunku. Wybór ubrań zależy nie tylko od branży, ale także od konk