Zobacz Niewidomych – rusza drugi etap kampanii
Spis treści
Autor
Rozpoczyna się drugi etap kampanii charytatywno-edukacyjnej "Zobacz Niewidomych" zainicjowanej przez markę herbat Irving. W ramach części edukacyjnej kampanii wyprodukowano kalendarz z nakładką z oznaczeniami Braille’a.
Wersja do druku
W ramach edukacyjnej części kampanii wyprodukowany został specjalny kalendarz, z którego mogą także korzystać osoby niewidome - dzięki specjalnej nakładce z oznaczeniami Braille’a. Akcja jest kontynuacją programu odpowiedzialności społecznej, który realizuje marka Irving, a który dotyczy edukacji i popularyzacji idei znakowania opakowań produktów spożywczych alfabetem Braille'a. Herbaty Irving to pierwsze na polskim rynku produkty spożywcze posiadające oznakowania brajlowskie.
Zadaniem kalendarza jest zwrócenie uwagi i uwrażliwienie na codzienne problemy osób niewidomych i słabowidzących. Kalendarz zostanie rozdystrybuowały do szkół specjalistycznych, organizacji działających na rzecz niewidomych. Ich listę można znaleźć na stronie www.irvingtea.com. Internauci wybierając organizację z listy lub zgłaszając inną - posiadająca status organizacji pożytku publicznego (ośrodek, fundację, stowarzyszenie), która działa na rzecz niewidomych, zdecydują, gdzie trafią kalendarze. Organizacje można zgłaszać pod adresem zobacz.niewidomych@irvingtea.com do 15 stycznia 2010r.
Kalendarze dostępne będą także na internetowych aukcjach charytatywnych m.in. na allegro.pl. Na witrynie www.irvingtea.com zorganizowany jest konkurs fotograficzno-plastyczny pt. „Świat bez barier”, w którym udział mogę wziąć również osoby niewidome. Autorzy najciekawszych zdjęć i prac otrzymają kalendarze. Konkurs trwa do 28 grudnia br.
Liczbę niewidomych w Polsce szacuje się na 100 tysięcy, z czego ponad 73 tysiące zrzesza Polski Związek Niewidomych, na świecie jest ich ok. 37 milionów. Celem kampanii „Zobacz niewidomych” jest zwrócenie uwagi na osoby niewidome i słabowidzące, bariery, jakie muszą pokonywać w życiu codziennym. O tym jak trudno jest im funkcjonować może świadczyć fakt, że wśród przedmiotów codziennego użytku w Polsce jedynie leki, m.in. nieliczne bankomaty, windy, portfele mają opisy alfabetem Braill’a. Wśród wszystkich produktów żywnościowych jedynie jedna marka - herbat Irving ma takie oznaczenia na opakowaniach. Charakterystyczne „kropeczki” Braill’a ułatwiają znalezienie, zarówno na sklepowej półce jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty. Mają także działanie edukacyjne - zwrócenie uwagi osób widzących na bariery napotykane przez ludzi niewidomych.
Pierwszy etap kampanii miał charakter charytatywny i był realizowany we współpracy z magazynem „Party. Życie Gwiazd!”. W jego ramach na łamach dwutygodnika została przeprowadzona specjalna akcja SMS, w której można było wygrać kubki z limitowanej serii zaprojektowane przez polskie gwiazdy. Dochód z akcji SMS Irving i Party przeznaczają na wsparcie dla osób niewidzących podopiecznych Fundacji Przyjaciółka, takich jak Andżelika, niewidząca dziewczynki, która marzy o sprzęcie komputerowym ze specjalnym oprogramowaniem dla niewidomych.
Akcję wsparły znane Gwiazdy takie jak: Dorota Gardias-Skóra, Aleksandra Kwaśniewska, Katarzyna Skrzynecka. Swój projekt kubka przygotowała także redaktor naczelna dwutygodnika „Party. Życie gwiazd!” – Aneta Wikariak. W ramach akcji Gwiazdy zaprojektowały 4 wzory kubków, każdy z nich wyprodukowano w liczbie 10 sztuk. Akcja SMS ogłoszona została na łamach dwutygodnika Party 19 października, a jej wyniki ogłoszono 12 grudnia br.
Zadaniem kalendarza jest zwrócenie uwagi i uwrażliwienie na codzienne problemy osób niewidomych i słabowidzących. Kalendarz zostanie rozdystrybuowały do szkół specjalistycznych, organizacji działających na rzecz niewidomych. Ich listę można znaleźć na stronie www.irvingtea.com. Internauci wybierając organizację z listy lub zgłaszając inną - posiadająca status organizacji pożytku publicznego (ośrodek, fundację, stowarzyszenie), która działa na rzecz niewidomych, zdecydują, gdzie trafią kalendarze. Organizacje można zgłaszać pod adresem zobacz.niewidomych@irvingtea.com do 15 stycznia 2010r.
Kalendarze dostępne będą także na internetowych aukcjach charytatywnych m.in. na allegro.pl. Na witrynie www.irvingtea.com zorganizowany jest konkurs fotograficzno-plastyczny pt. „Świat bez barier”, w którym udział mogę wziąć również osoby niewidome. Autorzy najciekawszych zdjęć i prac otrzymają kalendarze. Konkurs trwa do 28 grudnia br.
Liczbę niewidomych w Polsce szacuje się na 100 tysięcy, z czego ponad 73 tysiące zrzesza Polski Związek Niewidomych, na świecie jest ich ok. 37 milionów. Celem kampanii „Zobacz niewidomych” jest zwrócenie uwagi na osoby niewidome i słabowidzące, bariery, jakie muszą pokonywać w życiu codziennym. O tym jak trudno jest im funkcjonować może świadczyć fakt, że wśród przedmiotów codziennego użytku w Polsce jedynie leki, m.in. nieliczne bankomaty, windy, portfele mają opisy alfabetem Braill’a. Wśród wszystkich produktów żywnościowych jedynie jedna marka - herbat Irving ma takie oznaczenia na opakowaniach. Charakterystyczne „kropeczki” Braill’a ułatwiają znalezienie, zarówno na sklepowej półce jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty. Mają także działanie edukacyjne - zwrócenie uwagi osób widzących na bariery napotykane przez ludzi niewidomych.
Pierwszy etap kampanii miał charakter charytatywny i był realizowany we współpracy z magazynem „Party. Życie Gwiazd!”. W jego ramach na łamach dwutygodnika została przeprowadzona specjalna akcja SMS, w której można było wygrać kubki z limitowanej serii zaprojektowane przez polskie gwiazdy. Dochód z akcji SMS Irving i Party przeznaczają na wsparcie dla osób niewidzących podopiecznych Fundacji Przyjaciółka, takich jak Andżelika, niewidząca dziewczynki, która marzy o sprzęcie komputerowym ze specjalnym oprogramowaniem dla niewidomych.
Akcję wsparły znane Gwiazdy takie jak: Dorota Gardias-Skóra, Aleksandra Kwaśniewska, Katarzyna Skrzynecka. Swój projekt kubka przygotowała także redaktor naczelna dwutygodnika „Party. Życie gwiazd!” – Aneta Wikariak. W ramach akcji Gwiazdy zaprojektowały 4 wzory kubków, każdy z nich wyprodukowano w liczbie 10 sztuk. Akcja SMS ogłoszona została na łamach dwutygodnika Party 19 października, a jej wyniki ogłoszono 12 grudnia br.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Niacynamid – wszechstronny składnik w dziedzinie pielęgnacji skóry
Niacynamid, znany również jako witamina B3 lub PP, stał się jednym z najpopularniejszych składników w kosmetologii. Jego wszechstronność, de
Zimowy wystrój wnętrz – jak stworzyć magiczną atmosferę na cały sezon?
Zima to niezwykły czas, kiedy wnętrza naszych domów zyskują na znaczeniu jako przestrzenie ciepła, relaksu i spotkań. To nie tylko okres Świąt Bo
Jaka praca na okres świąteczny?
Okres przedświąteczny to wyjątkowo gorący czas w roku. W związku z tym wiele przedsiębiorstw potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Z kolei znaczna częś
Dobry prawnik od nieruchomości — co powinno go cechować?
Rynek nieruchomości to obszar, w którym szczególnie ważna jest znajomość przepisów prawnych i ich praktycznego zastosowania. Każda tra
Elegancki dress code – jak dopasować ubranie do okazji
W świecie biznesu odpowiedni strój to klucz do budowania profesjonalnego wizerunku. Wybór ubrań zależy nie tylko od branży, ale także od konk