Ile jesteśmy w stanie wydać na kosmetyki?
Spis treści
Autor Barbara Kusicka
Ile miesięcznie wydajemy na kosmetyki? Po jakie marki sięgamy najchętniej? W jakim wieku zaczynamy swoją przygodę z makijażem? Ile z nas maluje się codziennie?
Wersja do druku
Z raportu z badań przeprowadzonych przez portal społecznościowy www.NoweKosmetyki.pl w dniach 19 maja – 29 czerwca 2010 roku na próbie 5000 wynika, że dwie trzecie z nas nie objedzie się bez makijażu codziennie. Zdecydowanie ich ulubionymi kosmetykami stały się maskara i podkład. Wiek, w którym po raz pierwszy zaczynamy wykonywać młodzieńczy make up waha się od 15 do 18 roku życia.
Polki deklarują, że ich ulubionymi producentami kosmetyków kolorowych są kolejno Maybelline, Max Factor, Avon i Inglot. Co ciekawe panie przyznają się do tego, że nie lubią eksperymentować w makijażu i wybierają raczej stonowane kolory. Więcej ekspresji i fantazji posiadają młodsze konsumentki do około 25. roku życia, które lubią poeksperymentować z żywymi kolorami i ciekawymi trendami.
Spośród przebadanych 5000 Polek, aż 62% przyznaje, że maluje się codziennie, a kolejne 30% robi to kilka razy w tygodniu. Interesujące, że jedynie 1% badanych nie maluje się wcale, 4% Polek robi to raz w tygodniu, a 3% jedynie okazjonalnie.
Ile jesteśmy w stanie wydać miesięcznie na kosmetyki do makijażu?
Z reguły się nad tym nie zastanawiamy. Kiedy czegoś potrzebujemy wybieramy się na zakupy do drogerii. Kiedy jednak chciałybyśmy zsumować swoje miesięczne wydatki, wychodzi, że 33% z nas wydaje miesięcznie na kosmetyki do makijażu od 20 do 50 złotych, 29% przyznaje się do wydatków do kwoty 20 złotych, a 27% - od 50 do 100 złotych. Tylko 11% respondentek przeznacza miesięcznie na swój make-up więcej niż 100 złotych.
Dane te potwierdza zestawienie ulubionych marek makijażowych, wśród których brak jest najdroższych, najbardziej luksusowych produktów. Triumfy święcą kosmetyki Maybelline (13% wskazań), Max Factor (11%), Avon (10%) i Inglot (9%). Gusta Polek są więc mocno podzielone i zróżnicowane – żadna marka nie ma zdecydowanej przewagi nad konkurencją. Próg 5% przekraczają jeszcze L'Oréal Paris (7%), Bourjois i Rimmel London (po 6%) oraz Astor (5%).
Bez maskary ani rusz...
Najważniejszym kosmetykiem w polskich kosmetyczkach pozostaje zdecydowanie maskara (używa jej aż 31% Polek). Podkład z kolei jest nieodzownym atrybutem 22% kobiet, błyszczyk wybiera jako ulubiony kosmetyk makijażowy 13% respondentek, a cienie do powiek – 11%.
Ponad połowa badanych kobiet (53%) rozpoczęła malować się w wieku 15-18 lat, 22% zainicjowała przygodę z make-upem przed 15. rokiem życia, a tylko jedna czwarta – po osiągnięciu progu pełnoletniości.
Jeśli chodzi o ulubione style makijażu, statystyczna Polka preferuje make-up dyskretny (53% wskazań). Jednocześnie aż 20% Polek zakochało się w modnym ostatnio stylu „smoky eyes”. 17% badanych wskazało odpowiedź, że ich preferowanym stylem w makijażu jest „make up-no make up” – czyli makijaż wypracowany, ale niemal niewidoczny.
Polki deklarują, że ich ulubionymi producentami kosmetyków kolorowych są kolejno Maybelline, Max Factor, Avon i Inglot. Co ciekawe panie przyznają się do tego, że nie lubią eksperymentować w makijażu i wybierają raczej stonowane kolory. Więcej ekspresji i fantazji posiadają młodsze konsumentki do około 25. roku życia, które lubią poeksperymentować z żywymi kolorami i ciekawymi trendami.
Spośród przebadanych 5000 Polek, aż 62% przyznaje, że maluje się codziennie, a kolejne 30% robi to kilka razy w tygodniu. Interesujące, że jedynie 1% badanych nie maluje się wcale, 4% Polek robi to raz w tygodniu, a 3% jedynie okazjonalnie.
Ile jesteśmy w stanie wydać miesięcznie na kosmetyki do makijażu?
Z reguły się nad tym nie zastanawiamy. Kiedy czegoś potrzebujemy wybieramy się na zakupy do drogerii. Kiedy jednak chciałybyśmy zsumować swoje miesięczne wydatki, wychodzi, że 33% z nas wydaje miesięcznie na kosmetyki do makijażu od 20 do 50 złotych, 29% przyznaje się do wydatków do kwoty 20 złotych, a 27% - od 50 do 100 złotych. Tylko 11% respondentek przeznacza miesięcznie na swój make-up więcej niż 100 złotych.
Dane te potwierdza zestawienie ulubionych marek makijażowych, wśród których brak jest najdroższych, najbardziej luksusowych produktów. Triumfy święcą kosmetyki Maybelline (13% wskazań), Max Factor (11%), Avon (10%) i Inglot (9%). Gusta Polek są więc mocno podzielone i zróżnicowane – żadna marka nie ma zdecydowanej przewagi nad konkurencją. Próg 5% przekraczają jeszcze L'Oréal Paris (7%), Bourjois i Rimmel London (po 6%) oraz Astor (5%).
Bez maskary ani rusz...
Najważniejszym kosmetykiem w polskich kosmetyczkach pozostaje zdecydowanie maskara (używa jej aż 31% Polek). Podkład z kolei jest nieodzownym atrybutem 22% kobiet, błyszczyk wybiera jako ulubiony kosmetyk makijażowy 13% respondentek, a cienie do powiek – 11%.
Ponad połowa badanych kobiet (53%) rozpoczęła malować się w wieku 15-18 lat, 22% zainicjowała przygodę z make-upem przed 15. rokiem życia, a tylko jedna czwarta – po osiągnięciu progu pełnoletniości.
Jeśli chodzi o ulubione style makijażu, statystyczna Polka preferuje make-up dyskretny (53% wskazań). Jednocześnie aż 20% Polek zakochało się w modnym ostatnio stylu „smoky eyes”. 17% badanych wskazało odpowiedź, że ich preferowanym stylem w makijażu jest „make up-no make up” – czyli makijaż wypracowany, ale niemal niewidoczny.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Czworonożni terapeuci: Korzyści z posiadania zwierząt w domu
Zwierzęta w domu to nie tylko źródło radości, ale także istotny element wpływający na zdrowie i samopoczucie domowników. Ich obecność przynosi liczne
Outdoor w wielkim mieście
Czy obuwie outdoorowe zarezerwowane jest tylko na górskie szlaki, leśne dukty i zabłocone ścieżki? Oczywiście, że nie. W kolekcji ‘city&rsquo
Wygoda i elegancja w jednym – na jaką okazję wybrać marynarkę damską?
Lubisz klasyczną elegancję, a może Twoją uwagę zwracają subtelne zestawy w tak zwanym stylu biurowym? Marynarki damskie powinny mieć więc stałe miejsce
5 nieznanych szlaków pieszych na Maderze
Madera to prawdziwy raj dla miłośników pieszych wędrówek. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów krajobrazu wyspy są lewady
Nowy sezon? Nowe buty!
Jak połączyć styl i funkcjonalność w taki sposób, aby powstały buty, które zachwycą designem i wygodą? Na to pytanie odpowiedź zna Lee Cooper. W najn