Różnice między reklamą tradycyjną a internetową
Duże zyski, małe koszt - czy to możliwe?
Zdecydowaną przewagą reklamy internetowej nad tradycyjnymi formami są stosunkowo niskie koszty. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaką dokładnie formę wybierzemy. Jednak stawki za działania promocyjne w sieci są zdecydowanie niższe od tradycyjnych form reklamy. W dodatku reklama internetowa dociera bardzo szybko do użytkownika. Czasami nawet nie zdaje on sobie sprawy z faktu, że jest odbiorcą działań marketingowych, a i tak pozostaje pod ich wpływem. Jest on też bardziej skłonny kupić konkretny produkt lub skorzystać z danej usługi. Tym bardziej, że często są one polecane na prywatnych kanałach przez osoby, którym ufa. To sprawia, że ich skuteczność jest bardzo wysoka, a koszty stosunkowo niższe. W końcu wiele osób decyduje się na współpracę w ramach barteru.
Interaktywność na miarę XXI wieku
Kolejną wielką zaletą reklamy internetowej jest możliwość interakcji. W przypadku tradycyjnych form użytkownicy nie mają takich możliwości i jedyne, co mogą zrobić, to obejrzeć przekaz. Reklama w Internecie jest zupełnie inna - przeważnie nie prezentuje tylko oferty firmy, ale często pozwala od razu dokonać transakcji. W ten sposób odbiorcy zdecydowanie częściej decydują się na zakup lub skorzystanie z usługi. W przypadku tradycyjnej reklamy odbiorca ma dużo czasu na przemyślenie przekazu i może się rozmyślić. Natomiast treści w internecie skłaniają do działania, a także ułatwiają kontakt z firmą. To sprawia, że jest ona o wiele bardziej skuteczna. W efekcie przynosi przedsiębiorstwom znaczące zyski.
Jak trafić do grupy docelowej?
Prawdziwym problemem wielu reklam jest fakt, że nie trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców. Z tego powodu nie spełniają swojej funkcji i nie udaje im się osiągnąć odpowiednich efektów. W przypadku tradycyjnych form marketingowych nie mamy na to żadnego wpływu. Natomiast reklama w internecie daje nam znacznie większe możliwości. Bez problemu możemy określić ważne dla nas cechy grupy docelowej. W internecie bardzo łatwo zdefiniować wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Następnie przeglądarka, na podstawie zebranych informacji, podsuwa nasze treści wybranym użytkownikom. To zwiększa szansę, że zainteresują się one naszym przekazem i skorzystają z naszych usług. Dlatego tak wiele przedsiębiorców nie wyobraża sobie funkcjonowania bez reklam w internecie.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Płeć dziecka a wiek rodziców.mała księgowość
Wersja do druku
Szukaj
Czworonożni terapeuci: Korzyści z posiadania zwierząt w domu
Zwierzęta w domu to nie tylko źródło radości, ale także istotny element wpływający na zdrowie i samopoczucie domowników. Ich obecność przynosi liczne
Outdoor w wielkim mieście
Czy obuwie outdoorowe zarezerwowane jest tylko na górskie szlaki, leśne dukty i zabłocone ścieżki? Oczywiście, że nie. W kolekcji ‘city&rsquo
Wygoda i elegancja w jednym – na jaką okazję wybrać marynarkę damską?
Lubisz klasyczną elegancję, a może Twoją uwagę zwracają subtelne zestawy w tak zwanym stylu biurowym? Marynarki damskie powinny mieć więc stałe miejsce
5 nieznanych szlaków pieszych na Maderze
Madera to prawdziwy raj dla miłośników pieszych wędrówek. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów krajobrazu wyspy są lewady
Nowy sezon? Nowe buty!
Jak połączyć styl i funkcjonalność w taki sposób, aby powstały buty, które zachwycą designem i wygodą? Na to pytanie odpowiedź zna Lee Cooper. W najn