Szukając mebli w internecie, co chwilę możemy natknąć się na internetowe sklepy meblowe. Coraz więcej firm z meblami decyduje się na sprzedaż produktów online. Kupowanie mebli za pomocą smartfona czy komputera, jest dużo wygodniejsze, niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Jeszcze parę lat temu zakupy przez internet nie były tak popularne, jednak z biegiem lat rozwój technologii sprawił, że stały się one codziennością. W tym artykule dowiesz się, dlaczego tak wiele ludzi korzysta z takiej formy robienia zakupów i jakie są jej wady i zalety.

 

Okazyjne ceny i promocje — zakupy online

Internetowe sklepy meblowe bardzo często oferują meble w okazyjnych cenach! Szeroki rynek powoduje, że wiele sklepów chce mieć jak najlepszą cenę produktów. Z tego względu organizowane są akcje promocyjne, które trwają całą dobę a czasami nawet kilka dni. Sprawia to, że robiąc zakupy za pośrednictwem internetu, mamy większe szanse na zakup mebli w atrakcyjnej cenie, gdyż możemy nabyć je nawet w późnych porach nocnych. Czasami akcje promocyjne, kończą się o konkretnej godzinie i jeśli zbyt późno dowiemy się o obniżce cen, możemy nie zdążyć, dojechać do sklepu stacjonarnego, aby zakupić dany meble. W tym wypadku idealnym rozwiązaniem jest zakup w internetowym sklepie meblowym. Wystarczy dodać do koszyka konkretny mebel w promocji i złożyć zamówienie, a rabat automatycznie doliczy się do jego wartości. Takie rozwiązanie sprawi, że bez problemu zdążysz skorzystać z wyprzedaży, a co za tym idzie, zaoszczędzisz część pieniędzy. Wiele internetowych sklepów meblowych oferuje atrakcyjniejsze ceny, lub montaż w gratisie pod warunkiem, że dokonamy zakupu online. Dzięki temu możemy kupić mebel w dużo niższej cenie, niż ten, który kupilibyśmy w sklepie stacjonarnym.

Wygoda i zaoszczędzony czas – korzyści zakupów w internetowym sklepie meblowym

Wielu ludzi decyduje się na zakup mebli ze względu na wygodę i zaoszczędzony czas. Robiąc zakupy online, wystarczy wejść na stronę internetowego sklepu meblowego, wybrać produkty, które chcemy zakupić, złożyć zamówienie i gotowe! Pozwala to zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu, który dla niektórych jest bardzo cenny. Spora część osób jest unieruchomiona czasowo, przez co nie może sobie pozwolić, na wycieczkę do sklepu stacjonarnego, która z reguły pochłania spore ilości czasu, zwłaszcza w dużym i zakorkowanym mieście. W internetowym sklepie meblowym, można złożyć zamówienie w każdej wolnej chwili. Taka forma zakupów będzie również idealna, dla osób nieśmiałych, u których kontakt ze sprzedawcą lub obsługą może powodować sytuację stresowe.

Dostawa, płatność i zwrot na konto

Składając zamówienie w internetowym sklepie meblowym, mamy pewność, że towar zostanie dostarczony pod same drzwi. Taka opcja dostawy jest niezwykle wygodna, szczególnie wtedy, gdy zamówiony mebel jest dużych rozmiarów, a kupiony w sklepie stacjonarnym mógłby stanowić problem z transportem.

Bardzo dużo osób twierdzi, że płacąc kartą lub przelewem, zamiast gotówką nie odczuwają, ile pieniędzy wydają, dlatego wybierają zakupy online. Dzięki opcji „przelew na konto” mogą oni poświęcić większą sumę pieniędzy na zakupy. Płatność za pomocą przelewu pozwala na szybkie opłacenie zamówienia, a co za tym idzie szybką wysyłkę zamówienia.

Zakupy przez internet są formą często wybieraną przez klientów również ze względu na zwrot towaru i pieniędzy. Zamówione produkty mogą zostać odesłane do 14 dni, po których klient otrzyma zwrot gotówki na konto. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy dokładnie obejrzeć zamówione meble, a w razie wątpliwości lub niezgodności, po prostu je zwrócić.

 

Przejrzystość internetowego sklepu meblowego- łatwe poruszanie się po stronie

W internetowych sklepach meblowych produkty zazwyczaj są skategoryzowane, a strona zrobiona tak, aby była klarowna i intuicyjna. Ponadto na stronach internetowych z reguły jest możliwość filtrowania produktów, dzięki czemu, bez problemu można znaleźć mebel w konkretnym kolorze, cenie czy też stylu. Takie rozwiązanie sprawia, że klient nie doświadcza uczucia przytłoczenia, które często zdarza się w sklepach stacjonarnych. Dzieje się tak, ze względu na umieszczenie zbyt dużej ilości produktów, które uniemożliwiają odnalezienie szukanego mebla, a także porównanie go z innymi modelami. W sklepie online bez problemu można otworzyć w oddzielnych zakładkach kilka produktów, które z łatwością można ze sobą porównywać i wybrać ten, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom.

W internetowym sklepie meblowym BOOMI produkty podzielone są na kategorie, które pozwalają wyszukać meble według pomieszczeń,  nazw kolekcji, a także rodzaju. Sprawia to, że wyszukiwanie staje się dużo łatwiejsze, a sama strona jest przejrzysta i estetyczna.

Dokładne przemyślenie- udany zakup

Zaletą dokonywania zakupów online jest możliwość obejrzenia zdjęć mebli, a także przeczytania ich opisów. Pozwala to na dokładne przemyślenie zakupu. Na stronach sklepów meblowych, zazwyczaj podane są informacje na temat wymiarów danej bryłki oraz materiału, z jakiego została wykonana. Dzięki temu, mamy możliwość zmierzenia przestrzeni w pomieszczeniu i dobrania mebla o odpowiednich wymiarach. Czasami, na stronach sklepów meblowych dodane są także, zdjęcia inspiracji, które mogą pomóc w podjęciu decyzji odnośnie zakupu, gdyż dają nam wizualizację, jak dany mebel będzie wyglądał w konkretnym pomieszczeniu.

Wady zakupów w internetowym sklepie meblowym

Robienie zakupów online oprócz zalet ma też kilka wad. Jedną z nich jest dostawa i konieczność oczekiwania na zakupiony mebel. Robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym, kupiony towar możemy od razu zabrać do domu. W sklepach online, niestety musimy poczekać, aż produkty do nas dotrą, a to może potrwać nawet kilka dni. Takie oczekiwanie często zniechęca klientów do zakupów przez internet. Kolejną wadą jest fakt, że nie możemy dotknąć, ani zobaczyć na żywo kupowanych mebli. Czasami zdjęcia przedstawiające bryłkę, mogą trochę odbiegać od rzeczywistości, różniąc się na przykład kolorem. Przed zakupem warto więc poprosić o dodatkowe zdjęcia mebla lub wykonać telefon z zapytaniem o dokładniejsze informacje dotyczące produktów. Wiele sklepów oferuje także szereg promocji, które czasami mogą okazać się nic niewarte. W takim wypadku należy przejrzeć inne strony sklepów meblowych, aby sprawdzić, czy dany mebel nie znajduje się na nich w niższej cenie.

Oszuści- największe niebezpieczeństwo robienia zakupów w internetowym sklepie meblowym

Niejednokrotnie słyszy się, że ktoś został oszukany podczas robienia zakupów online. Oszuści z każdej strony próbują wyłudzić nasze pieniądze, przesyłając fałszywy towar, podszywając się pod pracownika banku, lub wysyłając fake’owe strony z linkiem do płatności. Aby uniknąć takich sytuacji, należy dokładnie zweryfikować stronę, na której chcemy dokonać zakupu. Po pierwsze powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy na stronie znajduje się polityka prywatności, dane kontaktowe sklepu (w tym numer telefonu, adres korespondencyjny oraz adres e-mail), regulaminy oraz opinie klientów. Aby w pełni zweryfikować prawdziwość sklepu meblowego- zwłaszcza tego nowo otwartego, który nie do końca może wzbudzać zaufanie- warto wykonać telefon i dopytać o nurtujące nas szczegóły.

Podczas składania zamówienia, na etapie płatności, nigdy nie należy podawać danych takich jak numer karty kredytowej lub debetowej, hasła do konta bankowego, czy też kodu pin. Strona, która wymaga takich danych, z pewnością nie jest prawdziwa, a Ty powinieneś natychmiast z niej wyjść. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące zamówienia i płatności, skontaktuj się ze sklepem!

Zakupy online a prawa klienta

Towary zamawiane przez internet bardzo często różnią się od tych przedstawionych na zdjęciu. Niejednokrotnie zdarza się także fakt, że produkt, który zamówiliśmy, jest wadliwy. W takim wypadku prawa konsumenta pozwalają na reklamację uszkodzonego produktu na podstawie gwarancji lub rękojmi, lub odstąpienie od umowy.

  • Konsument- osoba fizyczna nieposiadająca działalności gospodarczej, a także przedsiębiorca, który nie dokonuje zakupu na fakturę lub rachunek firmowy.
  • Gwarancja- jest dobrowolna i obowiązuje przez taki okres czasu, jaki ustali sprzedawca. Jeśli natomiast tego nie zrobi, trwa ona 2 lata. Po wymianie towaru na nowy gwarancja zostaje odnowiona
  • Rękojmia za wadliwy towar- w przypadku wykrycia wadliwego produktu, konsument może ubiegać się o obniżenie jego ceny, naprawę, odstąpienie od umowy czy też wymianę na towar wolny od wad. Rękojmia obowiązuje przez 2 lata.
  • Odstąpienie od umowy- zakup towarów online daje możliwość zwrotu produktu do 14 dni od jego zakupu, bez podawania przyczyn tego zwrotu i ponoszenia jego kosztów.

Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku