O potrzebach kobiet, nie tylko w Dniu Kobiet
Czego pragną kobiety? Na to pytanie próbował odpowiedzieć m.in. filmowy bohater grany przez Mela Gibsona. On miał jednak trochę więcej szczęścia od przeciętnych mężczyzn, którzy daliby wiele, aby móc czytać w myślach pań. Wypadający 8 marca Dzień Kobiet jest doskonałą okazją, by zastanowić się jakie są i czego potrzebują współczesne kobiety.
Jakie są współczesne Polki?
Rodzina, zdrowie, macierzyństwo i bezpieczeństwo oraz szczęście z partnerem – właśnie te wartości, według badania MillwardBrown SMG/KRC dla marki kosmetycznej YOSKINE, definiują współczesną Polkę. - Rodzina przypomina mi, jaką wielką wartością w życiu jest dawanie – wyjaśnia artystka Urszula Dudziak. W to, że rodzina jest w życiu najważniejsza wierzy 3/4 Polek. Niewiele mniej, bo 2/3 polskich kobiet jest zdania, że życiowym priorytetem powinno być zdrowie.
Na kolejnych miejscach znalazły się macierzyństwo i bezpieczeństwo (wskazane przez 31% wszystkich badanych kobiet) oraz szczęście z partnerem i uczciwość (po 30% wskazań). Co czwarta osoba wskazała spokój oraz Boga i religię jako istotne w jej życiu. W dalszej kolejności wymieniano pieniądze (23%), pracę (22%) oraz szacunek innych ludzi (21%).
Choć rodzina i sprawy z nią związane znajdują się na szczycie piramidy wartości, to nie pokazują one kompletnego obrazu kobiet. Współczesne Polki spory nacisk kładą też na kwestie zawodowe. W najmłodszej grupie, dla kobiet przed 30-tką, zdecydowanie bardziej niż u pozostałych badanych, liczy się właśnie wykształcenie (27%), kariera i sukces zawodowy (17%) oraz niezależność (13%). Trzeba zaznaczyć, ze pewne wartości zmieniają się wraz z etapem życia. Macierzyństwo i sprawy zawodowe są znacznie częściej wymieniane przez kobiety między 20. a 50. rokiem życia. Natomiast na jesieni życia (powyżej 60 r.ż.) panie częściej niż w innych grupach wiekowych myślą o ideach niematerialnych, takich jak Bóg, religia, ojczyzna, honor i szacunek wobec innych ludzi.
Jest jednak pewna rzecz, typowa dla współczesnych Polek, która nie zmienia się z wiekiem. Chodzi o świadomość siebie i swoich potrzeb. Zasadę tę wyznaje 69% kobiet we wszystkich grupach wiekowych, najwięcej między 30 a 39 rokiem życia (74%).
Idealny prezent dla kobiety
Dzień Kobiet przed nami. Skoro wiemy, jakie są i czego potrzebują współczesne Polki, może teraz łatwiej będzie wybrać im prezent? Goździki i para rajstop odeszły do lamusa. W kwestii upominków panie są znacznie bardziej wymagające. Oto istotny trop: co trzecia kobieta otwarcie przyznaje się, że - by atrakcyjnie wyglądać - potrafi wydać na kosmetyk więcej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek. Podejście takie jest powszechne wśród wszystkich Polek, niezależnie od wieku. Co ciekawe, nieco bardziej rozsądne w tej kwestii są osoby z wyższym wykształceniem (29%). Może być to związane z chęcią budowania własnego wizerunku jako osoby zachowującej się w sposób bardziej racjonalny. Pewne jest jednak, że aby sprawić przyjemność kobiecie, luksusowy kosmetyk na pewno będzie trafionym prezentem.
Rodzina, zdrowie, macierzyństwo i bezpieczeństwo oraz szczęście z partnerem – właśnie te wartości, według badania MillwardBrown SMG/KRC dla marki kosmetycznej YOSKINE, definiują współczesną Polkę. - Rodzina przypomina mi, jaką wielką wartością w życiu jest dawanie – wyjaśnia artystka Urszula Dudziak. W to, że rodzina jest w życiu najważniejsza wierzy 3/4 Polek. Niewiele mniej, bo 2/3 polskich kobiet jest zdania, że życiowym priorytetem powinno być zdrowie.
Na kolejnych miejscach znalazły się macierzyństwo i bezpieczeństwo (wskazane przez 31% wszystkich badanych kobiet) oraz szczęście z partnerem i uczciwość (po 30% wskazań). Co czwarta osoba wskazała spokój oraz Boga i religię jako istotne w jej życiu. W dalszej kolejności wymieniano pieniądze (23%), pracę (22%) oraz szacunek innych ludzi (21%).
Choć rodzina i sprawy z nią związane znajdują się na szczycie piramidy wartości, to nie pokazują one kompletnego obrazu kobiet. Współczesne Polki spory nacisk kładą też na kwestie zawodowe. W najmłodszej grupie, dla kobiet przed 30-tką, zdecydowanie bardziej niż u pozostałych badanych, liczy się właśnie wykształcenie (27%), kariera i sukces zawodowy (17%) oraz niezależność (13%). Trzeba zaznaczyć, ze pewne wartości zmieniają się wraz z etapem życia. Macierzyństwo i sprawy zawodowe są znacznie częściej wymieniane przez kobiety między 20. a 50. rokiem życia. Natomiast na jesieni życia (powyżej 60 r.ż.) panie częściej niż w innych grupach wiekowych myślą o ideach niematerialnych, takich jak Bóg, religia, ojczyzna, honor i szacunek wobec innych ludzi.
Jest jednak pewna rzecz, typowa dla współczesnych Polek, która nie zmienia się z wiekiem. Chodzi o świadomość siebie i swoich potrzeb. Zasadę tę wyznaje 69% kobiet we wszystkich grupach wiekowych, najwięcej między 30 a 39 rokiem życia (74%).
Idealny prezent dla kobiety
Dzień Kobiet przed nami. Skoro wiemy, jakie są i czego potrzebują współczesne Polki, może teraz łatwiej będzie wybrać im prezent? Goździki i para rajstop odeszły do lamusa. W kwestii upominków panie są znacznie bardziej wymagające. Oto istotny trop: co trzecia kobieta otwarcie przyznaje się, że - by atrakcyjnie wyglądać - potrafi wydać na kosmetyk więcej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek. Podejście takie jest powszechne wśród wszystkich Polek, niezależnie od wieku. Co ciekawe, nieco bardziej rozsądne w tej kwestii są osoby z wyższym wykształceniem (29%). Może być to związane z chęcią budowania własnego wizerunku jako osoby zachowującej się w sposób bardziej racjonalny. Pewne jest jednak, że aby sprawić przyjemność kobiecie, luksusowy kosmetyk na pewno będzie trafionym prezentem.
...