Na pomoc dzieciom w Etiopii – inauguracja kampanii „Przepustka do życia II”
Autor:
„W Etiopii co drugie dziecko jest niedożywione!” – o pomoc dla nich apeluje Artur Żmijewski, nowo powołany Ambasador Dobrej Woli. UNICEF Polska planuje budowę 10 ośrodków terapeutycznych w Etiopii, w których pomoc znajdą tysiące dzieci.
Na początku sierpnia b.r., podczas pory deszczowej, Artur Żmijewski udał się do Etiopii, by zapoznać się z programami walki z niedożywieniem dzieci. Wizyta w pierwszym szpitalu była szokująca dla wszystkich uczestników wyprawy. Tragiczne warunki higieniczne, brak sprzętu diagnostycznego i dzieci, których smutne, duże oczy wodziły wzrokiem za niespodziewanymi gośćmi. Właśnie w takich miejscach, położonych daleko od stolicy odsetek dzieci z niedowagą jest najwyższy. W całej Etiopii jest ich aż 6 milionów!
Etiopia to jedno z najstarszych, niepodległych państw w Afryce, o bogatej historii i kulturze.
To kraj rolników i wędrownych pasterzy, gdzie roczny dochód na jednego mieszkańca osiąga zalewie 160$.
Niedożywienie dzieci w Etiopii to problem, z którym ten kraj boryka się od dziesięcioleci. Tragiczne klęski głodu prowadziły w przeszłości do śmierci setek tysięcy dzieci. W 1984 r., podczas największej z nich, zmarło ponad milion osób. Właśnie wówczas, kiedy informacja o dramacie Etiopii dotarła do mediów i wstrząsnęła opinią publiczną Bob Geldof zorganizował słynny koncert Live Aid.
Szacuje się, że obecnie w Etiopii około 130 tysięcy dzieci poniżej piątego roku życia cierpi głód. Mimo iż systemy monitorowania i wczesnego ostrzegania są dużo lepiej rozwinięte niż jeszcze 20 lat temu, niedożywienie leży u podstaw ponad połowy zgonów dzieci w tym kraju.
UNICEF jest jedną z najbardziej zaangażowanych organizacji wspierających Etiopię w walce ze skutkami głodu. Naszym celem jest nie tylko niesienie doraźnej pomocy potrzebującym dzieciom, ale wdrażanie takich rozwiązań, które trwale ograniczą odsetek niedożywionych dzieci.
Celem tegorocznej kampanii „Przepustka do życia” UNICEF Polska jest sfinansowanie wyposażenia i zaopatrzenia dziesięciu ośrodków interwencyjnego dożywiania dzieci w Etiopii. UNICEF Polska uruchomił specjalny numer SMS - 7245, z którego całkowity dochód zostanie przeznaczony na program w Etiopii (koszt SMS 2 zł +VAT, kampanię wspierają Era, Heyah, Plus, Sami Swoi i Orange). Spot promujący kampanię pojawi się w TVP2, CANAL+ (CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Sport), Kuchnia.tv, RMF.FM i TOK.FM.
Numer konta kampanii „Przepustka do życia II” to: 82 1020 1013 0000 0802 0121 0046.
...