4 powody, dla których warto zacząć kupować online
Nie kupowałaś nigdy w Internecie? Niezależnie od tego, jaka jest przyczyna twojej niechęci do zakupów w sieci, czas to zmienić! Oto 4 powody, dla których warto tradycyjny sklep zamienić na jego internetowy odpowiednik.
Zakupy w e-sklepach są wygodne, tanie i można je zrobić w dogodnym dla siebie czasie i miejscu. Z wykorzystaniem aplikacji na smartfon możesz to zrobić nawet w autobusie lub podczas spaceru. Oszczędzasz nie tylko czas na dojazd do sklepu, ale nierzadko także pieniądze. W Internecie możesz zrobić każdego rodzaju zakupy: zarezerwować wakacje, zaopatrzyć się w książki, ubrania a nawet artykuły spożywcze.
1. Łatwo prześwietlisz sprzedawcę
Każdy przedsiębiorca, który opiera swoje działania na usługach w Internecie wie, że obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu. Dzieje się tak dlatego, że informacja o każdym niedociągnięciu znajdzie na pewno odzwierciedlenie w opiniach klientów, a te można w każdej chwili odszukać. Przykładowo, wielu blogerów przetestowało supermarkety online (Tesco, Auchan, Piotr i Paweł, Frisco), opinie na temat doświadczeń z każdym ze sklepów zamieszczając następnie w Internecie. E-markety doczekały się nawet specjalnego rankingu opartego na punktach. W 2016 roku najlepszym sklepem został Frisco, opinie o Auchan oraz Piotr i Paweł także były bardzo dobre.
2. Oszczędzasz mnóstwo czasu
Kupując w sieci, oszczędzasz nie tylko czas potrzebny na dojazd do sklepu. Zakładając konto na portalu aukcyjnym albo w supermarkecie Internetowym, zapisujesz swoje ustawienia oraz historię zakupów, a także możesz tworzyć listy ulubionych produktów. Po kilku wizytach w wirtualnym sklepie zakupy to przysłowiowa bułka z masłem. Jeśli skorzystasz z wcześniej zapisanej listy, wirtualna wyprawa po zapasy jedzenia na tydzień nie zajmie ci więcej niż 5 minut.
3. Możesz zwrócić towar
Możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w sklepach stacjonarnych nie wynika z ustawowego obowiązku, ale z dobrej woli sprzedawcy. Inne zasady dotyczą zakupów w Internecie. Tutaj sprzedający ma obowiązek przyjąć zwrot w ciągu 10 dni. To szczególnie istotne, gdy kupujesz ubrania i obuwie.
4. Darmowa dostawa
Dlaczego Internauci czują niechęć do internetowych zakupów (szczególnie w supermarketach online, jak Tesco, Auchan, Frisco)? Opinie przytaczane w licznych badaniach świadczą o tym, że często odstrasza ich konieczność zapłaty za dostawę. W sieci możesz jednak z łatwością znaleźć sklepy, które doręczają towar za darmo po zrobieniu zakupów za określoną kwotę bądź też starają się zachęcić nowych klientów opcją bezkosztowego doręczenia towaru. Jeśli będziesz szukać okazji, bez problemu uda ci się obniżyć koszty zakupów w sieci.
...