Centralny Ośrodek Koordynujący Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi by wzmocnić prowadzone dotychczas działania, proponuje kampanię „Polecam Mammografię!”, której pilotaż będzie prowadzony przez Wojewódzkie Ośrodki Koordynujące (WOK-i) od 1 października do 30 listopada 2010 r. na Mazowszu, Podlasiu, w Wielkopolsce i województwie opolskim.
Celem kampanii jest poprawa poziomu świadomości zdrowotnej kobiet, co winno wpłynąć na poprawę poziomu zgłaszalności na badania. Założeniem kampanii jest promocja/propagowanie profilaktycznych badań mammograficznych poprzez budowanie pozytywnego wzorca - "dbam o siebie i zdrowie swoich bliskich". Ideą przewodnią jest wykorzystanie wpływu bliskich oraz rekomendacji znajomych kobiet, które skorzystały z badań przesiewowych.
Dodatkową zachętą jest możliwość wygrania atrakcyjnych nagród: bonów na sprzęt AGD lub zdobycia dodatkowych punktów w programie lojalnościowym popularnej sieci aptek. Ulotki będące jednocześnie: zaproszeniem, kuponem konkursowym oraz blankietem do odebrania nagrody będą dostępne u świadczeniodawców wykonujących mammografię w ramach Programu profilaktyki raka piersi (lista pracowni mammograficznych dostępna jest na stronach internetowych wojewódzkich oddziałów NFZ, Wojewódzkich Ośrodkach Koordynujących Program oraz placówkach POZ), a także w drogeriach Rossmann i aptekach „Dbam o Zdrowie”. Ulotkę można także wydrukować ze strony www.profilaktykapiersi.pl/polecammmamografie.
Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi skierowany jest do kobiet w wieku 50-69 lat, które nie korzystały z bezpłatnej mammografii w ciągu ostatnich 24 miesięcy oraz tych, które otrzymały pisemne wskazanie do wykonania ponownego badania mammograficznego po upływie 12 miesięcy. W ramach realizacji kampanii „Polecam Mammografię!” każda z kobiet spełniająca wymogi Programu, po wykonaniu mammografii będzie mogła wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą są bony na sprzęt AGD w wysokości 700, 500 i 200 złotych. Wystarczy, że uzupełni na ulotce zdanie „Zbadałam się, ponieważ…” i wrzuci ją do urny ustawionej w pracowni gdzie wykonała badanie. Drugą możliwością uzyskania nagrody jest wymiana blankietu z potwierdzeniem wykonania mammografii na dodatkowe punkty w programie lojalnościowym sieci aptek „Dbam o Zdrowie”. Ulotki mogą również posłużyć jako imienne zaproszenia krewnych lub znajomych kobiet do zgłoszenia się na badania przesiewowe. Chcemy, aby do namawiania kobiet na badania włączyli się wszyscy członkowie rodzin. Wierzymy, że dzięki temu możemy przebadać znacznie więcej pań niż dotychczas – ocenia dr Jerzy Giermek, Kierownik Centralnego Ośrodka Koordynującego Populacyjny Program Wczesnego wykrywania Raka Piersi.
W Polsce raka piersi potwierdzonego w badaniu histopatologicznym stwierdza się u mniej niż 5 kobiet na 1000 przebadanych.
Prawidłowy wynik mammografii daje kobiecie poczucie bezpieczeństwa – dlatego warto, aby ją wykonała. Dla siebie i dla bliskich.
Celem kampanii jest poprawa poziomu świadomości zdrowotnej kobiet, co winno wpłynąć na poprawę poziomu zgłaszalności na badania. Założeniem kampanii jest promocja/propagowanie profilaktycznych badań mammograficznych poprzez budowanie pozytywnego wzorca - "dbam o siebie i zdrowie swoich bliskich". Ideą przewodnią jest wykorzystanie wpływu bliskich oraz rekomendacji znajomych kobiet, które skorzystały z badań przesiewowych.
Dodatkową zachętą jest możliwość wygrania atrakcyjnych nagród: bonów na sprzęt AGD lub zdobycia dodatkowych punktów w programie lojalnościowym popularnej sieci aptek. Ulotki będące jednocześnie: zaproszeniem, kuponem konkursowym oraz blankietem do odebrania nagrody będą dostępne u świadczeniodawców wykonujących mammografię w ramach Programu profilaktyki raka piersi (lista pracowni mammograficznych dostępna jest na stronach internetowych wojewódzkich oddziałów NFZ, Wojewódzkich Ośrodkach Koordynujących Program oraz placówkach POZ), a także w drogeriach Rossmann i aptekach „Dbam o Zdrowie”. Ulotkę można także wydrukować ze strony www.profilaktykapiersi.pl/polecammmamografie.
Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi skierowany jest do kobiet w wieku 50-69 lat, które nie korzystały z bezpłatnej mammografii w ciągu ostatnich 24 miesięcy oraz tych, które otrzymały pisemne wskazanie do wykonania ponownego badania mammograficznego po upływie 12 miesięcy. W ramach realizacji kampanii „Polecam Mammografię!” każda z kobiet spełniająca wymogi Programu, po wykonaniu mammografii będzie mogła wziąć udział w konkursie, w którym nagrodą są bony na sprzęt AGD w wysokości 700, 500 i 200 złotych. Wystarczy, że uzupełni na ulotce zdanie „Zbadałam się, ponieważ…” i wrzuci ją do urny ustawionej w pracowni gdzie wykonała badanie. Drugą możliwością uzyskania nagrody jest wymiana blankietu z potwierdzeniem wykonania mammografii na dodatkowe punkty w programie lojalnościowym sieci aptek „Dbam o Zdrowie”. Ulotki mogą również posłużyć jako imienne zaproszenia krewnych lub znajomych kobiet do zgłoszenia się na badania przesiewowe. Chcemy, aby do namawiania kobiet na badania włączyli się wszyscy członkowie rodzin. Wierzymy, że dzięki temu możemy przebadać znacznie więcej pań niż dotychczas – ocenia dr Jerzy Giermek, Kierownik Centralnego Ośrodka Koordynującego Populacyjny Program Wczesnego wykrywania Raka Piersi.
W Polsce raka piersi potwierdzonego w badaniu histopatologicznym stwierdza się u mniej niż 5 kobiet na 1000 przebadanych.
Prawidłowy wynik mammografii daje kobiecie poczucie bezpieczeństwa – dlatego warto, aby ją wykonała. Dla siebie i dla bliskich.