Będę spędzać mniej czasu na facebooku, codziennie przeznaczę 1,5 godziny tylko dla siebie, no i oczywiście każdego dnia zrobię minimum 100 brzuszków - entuzjastycznie postanawiamy sobie 1 stycznia, a już parę tygodni później, usprawiedliwiając się brakiem czasu rezygnujemy z noworocznych postanowień. Podpowiadamy, które z nowoczesnych technologii pozwolą lepiej gospodarować swoim czasem i w efekcie - zrealizować założone cele.
1. Korzystaj z kalendarzy dostępnych online np. Google Calendar: poinformują cię o zbliżającym się terminie spotkania lub wykonania telefonu, dzięki czemu nie zapomnisz o najważniejszych zadaniach.

2. Przygotowując pracę dyplomową, magisterską lub prezentację do pracy nie trać czasu na przepisywanie całych fragmentów tekstów z gazet lub książki. Użyj skanera oraz programu do optycznego rozpoznawania pisma, np. FineReader (bezpłatna wersja próbna jest dostępna w Internecie na stronie), dzięki któremu możesz od razu edytować zeskanowany tekst lub skopiować i wkleić do innego dokumentu. Oszczędzisz nawet do pół godziny na jednej stronie A4.

3. Tworząc prezentacje multimedialne zacznij od przygotowania szablonu: zaplanuj tło, rodzaj czcionki i jej rozmiar oraz miejsca, w których pojawią się: nagłówek, logo czy stopka. Treść prezentacji nanoś na już gotowy szablon, zamiast np. wklejać logo osobno na każdym slajdzie. Oszczędzasz wiele cennych minut, a zyskujesz pewność i satysfakcję, że każdy slajd wygląda idealnie.

4. Jeśli masz swoje ulubione blogi czy portale, które odwiedzasz regularnie, korzystaj z czytników RSS w przeglądarce internetowej. Korzystając z nich otrzymasz powiadomienie o nowościach, dzięki czemu nie będziesz tracić czasu na wchodzenie na stronę, aby sprawdzić, czy pojawiła się jakaś nowa wiadomość.

5. Przejmij kontrolę nad komunikatorami typu Gadu-Gadu lub Skype: zmień ustawienia tak, aby programy te nie uruchamiały się automatycznie po włączeniu komputera. Włączaj je tylko wtedy, kiedy naprawdę masz czas, aby poczatować ze znajomymi. Nie stracisz czasu na przypadkowe zaczepki od internetowych gawędziarzy.

6. Zorganizuj swoje e-maile w programie pocztowym: załóż odrębne foldery na maile od znajomych, rodziny, newslettery i in. Ustaw reguły wiadomości tak, aby każdy mail trafiał od razu na swoje miejsce. Dzięki temu otrzymawszy informację o nowym mailu od razu ocenisz, czy na pewno musisz sprawdzić treść nowej wiadomości. Jeśli zbliża się deadline pilnego projektu, nad którym właśnie pracujesz, przeczytanie newslettera może poczekać.

7. W swojej przeglądarce wybierz opcję automatycznego uzupełniania formularzy: jeśli raz zdefiniujesz, jakie dane mają pojawiać się w polach oznaczonych, jako “imię, “nazwisko” czy “kod pocztowy”, robienie zakupów w sklepach internetowych lub zamawianie newslettera będzie przebiegać znacznie sprawniej.

Nie do przecenienia są również  tradycyjne metody gospodarowania czasem taki, jak robienie każdego dnia listy zadań, dzięki czemu oszczędzisz do kilkudziesięciu minut dziennie, które zazwyczaj tracisz na chaotyczne przeglądanie notatek, maili i in. Przed wyjściem do sklepu zrób listę zakupów, co pozwoli zaoszczędzić minimum kwadrans na bieganiu między półkami, zastanawiając się, czego jeszcze brakuje, nie wspominając o oszczędności pieniędzy (kupujesz tylko to, co zaplanowane).

No i najprostsza, ale i najtrudniejsza do wykonania rzecz: nie odkładaj zadań “na jutro” - zwłaszcza noworocznych postanowień.