O niskiej świadomości związanych ze słońcem zagrożeń świadczy również fakt, że 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawiera wybrany przez nie kosmetyk. Sprawa jest niebagatelna, dlatego przyjrzyjmy się bliżej wynikom ankiety.
60% respondentek zawsze przed wyjściem na słońce używa kosmetyków ochronnych, sporadycznie robi to 39% Polek, a 1% nie używa tego typu produktów w ogóle! - Te wyniki pokazują, że dermatolodzy, media i firmy kosmetyczne mają jeszcze wiele do zrobienia w celu uświadomienia Polkom absolutnej konieczności używania kosmetyków chroniących skórę przed negatywnym oddziaływaniem promieni UV – komentuje redakcja portalu NoweKosmetyki.pl.
Szczególna rola edukacyjna powinna przypaść firmom, których produkty słoneczne są najczęściej wybierane przez Polki. Jako swoją ulubioną pod tym względem markę wskazywały one na produkty Ziaja (30%) oraz Nivea (26%). Dużą popularnością cieszą się również kosmetyki słoneczne Soraya (11%), Kolastyna (9%), Dax (8%) i Eveline (6%) .
Nie najlepiej wygląda zrozumienie przez respondentki, na czym polega działanie filtrów. Aż 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawarty jest w wybranym przez nie kosmetyku przeciwsłonecznym. 18% twierdzi, że wybiera filtry łączone, 10% - chemiczne, a 7% - fizyczne.
Także siła filtrów wybieranych przez Polki nie należy do najbardziej optymalnych. Najczęściej wybieranym faktorem jest 15 (wybierana przez 40% respondentek) oraz 20, którą kupuje co trzecia Polka (32%). Filtr 30 wybiera 21% z nas, a najbardziej chroniącą naszą skórę wysokość filtru 50+ wybiera jedynie 4% Polek. Na szczęście najniższy filtr wybiera jedynie 3%.
Polki raczej kupują kosmetyki słoneczne dla siebie i poszczególnych członków rodziny (66%) niż produkty rodzinne, takie same dla wszystkich (34%).
Wśród ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl największą popularnością cieszą się kosmetyki słoneczne w formie balsamu (39%), sprayu (21%) i mleczka (20%). Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się olejek (12%) i krem (8%).
Wypełniając ankietę, respondentki dzieliły się również swoimi przepisami na możliwie szybkie zwalczenie objawów poparzenia słonecznego. Oto niektóre najczęściej pojawiające się rady:
• okład z kwaśnego mleka/jogurtu/kefiru/maślanki/śmietany
• smarowanie aloesem
• nałożenie pantenolu lub żeli chłodzących
• stosowanie balsamu po opalaniu
• schowanie się w cieniu
Ankieta została przeprowadzona przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl w dniach 19 maja – 2 lipca 2011 roku na grupie 5329 internautek.
60% respondentek zawsze przed wyjściem na słońce używa kosmetyków ochronnych, sporadycznie robi to 39% Polek, a 1% nie używa tego typu produktów w ogóle! - Te wyniki pokazują, że dermatolodzy, media i firmy kosmetyczne mają jeszcze wiele do zrobienia w celu uświadomienia Polkom absolutnej konieczności używania kosmetyków chroniących skórę przed negatywnym oddziaływaniem promieni UV – komentuje redakcja portalu NoweKosmetyki.pl.
Szczególna rola edukacyjna powinna przypaść firmom, których produkty słoneczne są najczęściej wybierane przez Polki. Jako swoją ulubioną pod tym względem markę wskazywały one na produkty Ziaja (30%) oraz Nivea (26%). Dużą popularnością cieszą się również kosmetyki słoneczne Soraya (11%), Kolastyna (9%), Dax (8%) i Eveline (6%) .
Nie najlepiej wygląda zrozumienie przez respondentki, na czym polega działanie filtrów. Aż 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawarty jest w wybranym przez nie kosmetyku przeciwsłonecznym. 18% twierdzi, że wybiera filtry łączone, 10% - chemiczne, a 7% - fizyczne.
Także siła filtrów wybieranych przez Polki nie należy do najbardziej optymalnych. Najczęściej wybieranym faktorem jest 15 (wybierana przez 40% respondentek) oraz 20, którą kupuje co trzecia Polka (32%). Filtr 30 wybiera 21% z nas, a najbardziej chroniącą naszą skórę wysokość filtru 50+ wybiera jedynie 4% Polek. Na szczęście najniższy filtr wybiera jedynie 3%.
Polki raczej kupują kosmetyki słoneczne dla siebie i poszczególnych członków rodziny (66%) niż produkty rodzinne, takie same dla wszystkich (34%).
Wśród ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl największą popularnością cieszą się kosmetyki słoneczne w formie balsamu (39%), sprayu (21%) i mleczka (20%). Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się olejek (12%) i krem (8%).
Wypełniając ankietę, respondentki dzieliły się również swoimi przepisami na możliwie szybkie zwalczenie objawów poparzenia słonecznego. Oto niektóre najczęściej pojawiające się rady:
• okład z kwaśnego mleka/jogurtu/kefiru/maślanki/śmietany
• smarowanie aloesem
• nałożenie pantenolu lub żeli chłodzących
• stosowanie balsamu po opalaniu
• schowanie się w cieniu
Ankieta została przeprowadzona przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl w dniach 19 maja – 2 lipca 2011 roku na grupie 5329 internautek.