Co to jest prezbiopia? Dlaczego dotyczy wszystkich? Z jakiego powodu soczewka oka wraz z wiekiem traci elastyczność i zaczynamy gorzej widzieć z bliska? Na te i inne pytania pomoże znaleźć odpowiedzi trwająca już trzecia edycja akcji „Czas na wzrok”.

Inicjatywa realizowana jest obecnie na terenie województwa lubuskiego i regionu poznańskiego.  Osoby powyżej 40. roku życia, mogą do końca października skorzystać z bezpłatnych badań ostrości wzroku -  wystarczy, że  udadzą się do wybranego salonu optycznego, który partneruje kampanii. Adresy salonów dostępne są na stronie internetowej www.czasnawzrok.pl. Ze względu na to, że liczba miejsc jest ograniczona, na badania należy umówić się.


Prezbiopia nie jest chorobą – jest procesem fizjologicznym, wynikającym ze starzenia się organizmu i zmniejszenia elastyczności soczewki ocznej. Mają ją zarówno osoby z nadwzrocznością, krótkowzrocznością, a także te, które nigdy nie miały wad wzroku – wyjaśnia prof. Marta Misiuk-Hojło, Kierownik Katedry i Kliniki Okulistyki Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Zasadniczym celem kampanii edukacyjnej  „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” jest dostarczenie informacji na temat prezbiopii. Do tej pory kampanię z sukcesem przeprowadzono we Wrocławiu (w I poł. 2010 r.) oraz  w regionach łódzkim i opolskim (w I poł. 2011 r.). Dzięki niej prawie 4 tys. osób skorzystało już ze specjalistycznej diagnozy i właściwej korekcji prezbiopii.
Kampanię „Czas na wzrok” wspierają: Akademia Medyczna im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Katedra i Klinika Okulistyki Akademii Medycznej we Wrocławiu, Dolnośląski Oddział Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz JZO Sp. z o.o. – producent soczewek okularowych.