Latem tego roku ponad siedem tysięcy młodych Polek wzięło udział w konkursie Redd`s i zdradziło, co ciekawi je najbardziej. W wyniku burzliwych obrad jury i głosowania internautów zwyciężczynią została Monika Wojtanek z Wadowic. W nagrodę Redd`s zaspokoił jej ciekawość oraz spełnił największe marzenie – właśnie ukazał się tomik z twórczością nieżyjącego już Adama Deca, dziadka Moniki.

- Chciałabym spełnić największe marzenie mojego dziadka – wydać książkę z wierszami
 i piosenkami, które pisał przez całe życie (..). Ciekawi mnie mina babci, kiedy otrzyma pierwszy egzemplarz książki – napisała Monika. To właśnie ta ciekawość zwyciężyła w konkursie Redd’s. W listopadzie ukazał się tomik z twórczością dziadka Moniki, Adama Deca, zatytułowany „Spacerkiem po Wadowicach”. – Od czasu przyjazdu do Wadowic dziadziuś mocno związał się z miastem i jego mieszkańcami.  Udzielał się m.in. jako nauczyciel muzyki, założyciel kapeli podwórkowej „Wadowickie Chłopaki”, prezes Towarzystwa Przyjaciół Dzieci czy kierownik Chóru Frydrychowice. Był twórcą ponad 400-stu utworów. Wiem, że wydanie książki było jednym z jego największych marzeń. Bardzo się cieszę, że udało się je spełnić i że jego "słowa sercem pisane" będą mogły służyć kolejnym pokoleniom – mówi Monika.

Zgłoszone w konkursie ciekawości dotyczyły głównie dalekich, intrygujących, a czasami również niebezpiecznych podróży. Młode Polki okazały się bardzo odważne – ciekawość wielu z nich związana była ze sportami ekstremalnymi, takimi jak skoki ze spadochronem, bungee, czy jazdą szybkim samochodem po profesjonalnym torze wyścigowym. W konkursie pojawiły się także ciekawości związane z twórczą stroną kobiecej natury. Wiele młodych kobiet w Polsce marzyło o nakręceniu własnego filmu czy wydaniu tomiku poezji. Zwycięska „ciekawość” mogła być jednak tylko jedna…
Do konkursu Redd`sa zgłoszonych zostało ponad siedem tysięcy ciekawości. Spośród nich jury, w którym zasiadły m.in. członkinie Ambasady Ciekawości Redd`s – Olga Frycz, Zuzanna Ziomecka oraz Karolina Gliniecka – wybrało dziesięć. Ostatecznie to internauci zagłosowali na najbardziej interesującą, ich zdaniem, ciekawość.

Konkurs to tylko jedna z inicjatyw podjętych przez Ambasadę Ciekawości Redd`s. Kolejną było badanie kobiecej ciekawości, które na zlecenie marki Redd`s przeprowadza instytut badawczy TNS OBOP. Raport Ciekawości Redd`s 2011 odpowiedział m.in. na pytania - czym jest kobieca ciekawość, jak współczesne Polki rozumieją i interpretują to pojęcie, jak ciekawość wpływa na życie kobiet i co ją warunkuje? W badaniu wzięły udział Polki w wieku 18-35 lat. Projekt badawczy łączył metodologię badań jakościowych i ilościowych oraz składał się z 3 etapów: forów internetowych, badania ilościowego oraz blogów. Nad koncepcją czuwał socjolog, dr Tomasz Sobierajski. Było to pierwsze badanie ciekawości wśród kobiet, przeprowadzone w Polsce.