14 czerwca w Nowym Jorku Lady Gaga przekazała informację o stworzeniu swojego pierwszego zapachu o nazwie LADY GAGA FAME. Perfumy powstały w jej własnym Haus Laboratories przy współudziale firmy Coty.
Światowa premiera kosmetyku została zapowiedziana na wrzesień 2012.
Lady Gaga ma w swoim dorobku wiele platynowych płyt, otrzymała również nagrody Grammy. Zapach LADY GAGA FAME stanowi zapierający dech w piersiach wyraz twórczości artystki.
Celem gwiazdy przy opracowywaniu technologii LADY GAGA FAME było przekroczenie wszelkich norm oraz standardów, jakie do tej pory były obecne w przemyśle perfumeryjnym. LADY GAGA FAME to pierwsza woda perfumowana o czarnym kolorze, która po nałożeniu na ciało nie pozostawia śladów i staje się niewidoczna w powietrzu. Innowacyjna technologia fluidu, jaką posiada kosmetyk jest w trakcie procesu patentowania, a formuła black-to-clear to fantastyczna innowacja, zastosowana wyłącznie w zapachu LADY GAGA FAME. Przy koncepcji perfum, artystka współpracowała z legendami w przemyśle mody. Pomocy przy projektowaniu flakonu udzielił Nick Knight. Twórcą kampanii reklamowej został Steven Klein.
Innowacje w zapachu LADY GAGA FAME obejmują nie tylko koncepcję fluidu z formułą black-to-clear. Sama struktura zapachowa perfum jest rzadko spotykana w przemyśle. Tradycyjnie, zapachy komponuje się na zasadzie piramidy. Zazwyczaj składają się z poszczególnych tonów- nuty głowy, serca oraz nuty bazowej. Perfumy Lady Gagi nie posiadają takiej klasycznej budowy. Ich unikalna struktura, określana jako push-pull technology, polega na tym, że użyte składniki współgrają ze sobą. Pozwala to uwydatnić różne aspekty zapachowe każdej nuty w jednym czasie, bez żadnej hierarchii i kolejności. Wszystkie akordy zostały dobrane tak, aby współdziałać ze sobą w harmonijny sposób. Pozwalają na to komplementarne właściwości każdego składnika. Dzięki temu zapach, po nałożeniu na skórę, przechodzi prawdziwą metamorfozę.
Perfumy LADY GAGA FAME koncentrują się wokół trzech głównych akordów: ciemnego, zmysłowego oraz jasnego. Inspiracją dla ciemnego były owoce Belladony. Te śmiertelnie trujące rośliny, zwane również wilczymi jagodami były stosowane w XVIII wieku przez nawiedzone kobiety. Z ciemnej otchłani zapachu wyłania się bogaty akord zmysłowości. Przepełniony jest kapiącym miodem, szafranem oraz nektarem z moreli. Ostatnie, jasne tony to wonny bukiet zgniecionych kwiatów tygrysiej orchidei oraz jaśminu sambac, które uosabiają ponadczasowe piękno. Akordy, współdziałając ze sobą, tworzą kwiatowo-owocowy zapach, którego motywem przewodnim jest tajemnicza aura, jaką roztacza Belladonna. Ten gwiazdorski składnik stanowi swoisty wyróżnik LADY GAGA FAME.
„Rozkoszujecie się pierwszym zapachem, który wyszedł spod skrzydeł Haus Laboratories. Fame to przepiękna perspektywa, nadzieja z czarnym sercem. X GAGA” - powiedziała Lady Gaga.
Zapach będzie dostępny w Polsce od września 2012, przez pierwsze 6 miesięcy, wyłącznie w perfumeriach Sephora.
Dostępne pojemności i ceny:
EDP Lady Gaga Fame 100 ml – The Ultimate Masterpiece – 295 zł
EDP Lady Gaga Fame 50 ml – 165 zł
EDP Lady Gaga Fame 30 ml – 120 zł