Sephora, lider rynku kosmetyków luksusowych i uznany autorytet w świecie piękna wyznaczający trendy, wyłoniła zwycięzcę konkursu, którego celem było znalezienie wybitnych talentów w makijażu oraz osoby, która wraz z najlepszymi makijażystami Sephora rozpocznie studia w Sephora University.
Jest to w pełni certyfikowany program szkoleniowy dla makijażystów, pierwszy taki organizowany przez Sephora w Europie. Zespół makijażystów marki Sephora należy do najlepiej wyszkolonych w branży. Od jedenastu lat biorą oni udział w wewnętrznych konkursach i szkoleniach pod patronatem najlepszych światowych marek, a opiekę nad zespołem wizażystów sprawuje Sergiusz Osmański, guru makijażu w Polsce, który będzie też jednym z wykładowców Sephora University.
Do konkursu, który trwał od początku lipca 2012 r., wpłynęło blisko 900 zgłoszeń z całej Polski. Największym talentem okazała się Agnieszka Skowroń z miejscowości Pionki, która według jurorów najlepiej wykonała makijaż obrazujący temat: „Potęga koloru”. Nagrodą dla zwyciężczyni jest roczny kontrakt na pracę w sieci Sephora na stanowisku wizażystki oraz kilkumiesięczny kurs
w Sephora University. Zgodnie z regulaminem konkursu jedną z uczestniczek finału wyłonili internauci, którzy oddawali swoje głosy na prace konkursowe, czyli zdjęcia stylizacji w kategorii makijaż dzienny, glamour lub trendy, zamieszczane na stronie konkursu. Pozostałych sześć finalistek zostało wybranych przez czteroosobowe jury. Podczas finału, który odbył się
28 sierpnia 2012 r. w perfumerii Sephora w centrum handlowym Arkadia, jury na żywo oceniało pracę finalistek i jednomyślnie uznało Agnieszkę za największy nowy talent w makijażu.
„Makijaż jest swoistym DNA Sephora. Bogactwo kolorów i faktur oferowanych kosmetyków czasami wręcz onieśmiela klientki, dlatego wiele z nich korzysta z porad profesjonalnych wizażystów pracujących w zespole Sephora. Zawód ten wymaga ciągłego dokształcania się, poznawania nowych technik, nowinek produktowych” – powiedział Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR, Sephora Polska oraz juror konkursu. „Cieszy nas, że o jedno miejsce
w Sephora University starało się aż blisko 900 wizażystów! Byliśmy też mile zaskoczeni wysokim poziomem umiejętności i fantastycznymi, niezwykle oryginalnymi interpretacjami tematów konkursowych. Wybór finalistów okazał się na tyle trudny, że ostatecznie zdecydowaliśmy, iż zakwalifikujemy do finału osiem dziewczyn, a nie cztery jak pierwotnie planowano” – dodał Sergiusz Osmański.
W jury konkursu zasiedli Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR Sephora Polska, Anna Jurgaś, redaktor naczelna magazynu Glamour, Anna Galińska, makijażystka Sephora i blogerka www.blogmakijaz.pl oraz Joanna Winiarska, szefowa działu urody w Glamour. Oprócz kursu
w Sephora University oraz rocznego stażu w Sephora, zwyciężczyni otrzymała cenne nagrody rzeczowe, a także możliwość nagrania filmu, który zostanie zamieszczony na stronie www.blogmakijaz.pl. Partnerami Sephora University są marki Benefit, Clinique, Estée Lauder Lancôme, Make Up For Ever i Yves Saint Laurent.
„Na czas finału perfumeria Sephora w Arkadia zamieniła się w wielki kuferek makijażystki. Dziewczyny oprócz przywiezionych ze sobą ulubionych produktów, mogły korzystać ze wszystkich kosmetyków dostępnych w perfumerii. Wszystkie pasjonatki makijażu biorące udział w finale wykreowały świetne, twórcze i ekspresyjne makijaże. Jednak makijaż wykonany przez Agnieszkę zachwycił nas najbardziej, ponieważ został idealnie dopasowany do urody modelki
i doskonale ją podkreślił dzięki użytym kolorom. Agnieszka stworzyła perfekcyjne połączenie makijażu fashion z obowiązującymi trendami” – powiedziała Anna Galińska, makijażystka Sephora oraz juror konkursu.
Sephora jest ekspertem we wszystkich kategoriach kosmetycznych, ale jej szczególnie silną stroną jest makijaż – zarówno od strony asortymentowej, jak i wizażu. Rocznie makijażystki Sephora wykonują ponad 40 tysięcy pełnych makijaży, w tym stylizacji wieczorowych oraz indywidualnych lekcji makijażu. Dla zapracowanych Polek Sephora od dwóch lat prowadzi też pierwszy profesjonalny videoblog www.blogmakijaz.pl, na którym najlepsze makijażystki Sephora zamieszczają krótkie filmiki wyjaśniające krok po kroku jak wykonać makijaż oraz jakich akcesoriów i produktów używać. Zachęcają jednocześnie do zabawy z trendami i dopasowania ich do własnej urody i osobowości. Serwis zyskał ogromną popularność – od chwili powstania prawie pół miliona Polek skorzystało z wirtualnych lekcji makijażu. Blogerki cyklicznie spotykają się także z klientkami Sephora na imprezach „Make up w wielkim mieście”, podczas których udzielają indywidualnych lekcji i porad. W trakcie tych spotkań udzielono w sumie ponad
2 tysięcy konsultacji. Sephora zapowiada kolejną odsłonę spotkań z blogerami już wkrótce.