Kosmetyki do makijażu, stosowane do upiększania ust, oczu czy cery, stosowane są od wieków. Przykład? Weźmy choćby Kleopatrę: źródła historyczne dowodzą, że była ona jedną z pierwszych kosmetolożek i makijażystek - wszystkie swój porady spisała w formie podręcznika. Kolejnym przykładem mogą być gejsze, w przypadku których makijaż był prawdziwą sztuką. Proces pudrowania ciała i zdobienia ciała zajmował im zwykle kilka godzin.
Jeszcze w XIX wieku mało która kobieta otwarcie przyznawała się do wizyt w salonie kosmetycznym: w cenie była naturalna i zdrowa cera, która nie potrzebowała pomocy specjalistów. Choć panie za wszelką cenę starały się podtrzymać wizerunek naturalnych piękności, to wiadomo, że jeszcze przed I wojną światową przyczerniano rzęsy sadzą, a usta upiększano za pomocą naturalnych i powszechnie dostępnych barwników. W dwudziestoleciu międzywojennym kremy i kosmetyki do makijażu cieszyły się już większą popularnością, a rozwój kina jeszcze bardziej spopularyzował wyrazisty makijaż.
Od tamtego czasu pojawiały się najróżniejsze
trendy w makijażu. Lata 20. i 30. to mocno podkreślone oczy,
wyraziste brwi i wąskie usta – kobiety tamtych czasów nierzadko
goliły sobie brwi i zastępowały je narysowaną wąską czarną
kreską. Lata 40. i 50. to styl pin-up, w którym królowały
czerwone usta i oczy podkreślone eyelinerem. Styl kolejnej dekady
zdominował ruch hipisowski, ceniący sobie luz i naturalny wygląd.
Lata 70. i 80. były szaleństwem kolorów: w cenie były kolorowe
cienie do powiek i maksymalnie wydłużone rzęsy. Potem nastąpił
przesyt kolorami, i nastąpił szał na „make-up without make up”,
czyli naturalny makijaż, w którym często królują beże, brązy i
szarości.
Jak sprawa wygląda dzisiaj? Kosmetyków do
makijażu jest coraz więcej i uwidaczniają się wśród nich dwie
najważniejsze tendencje: albo łączenie kilku funkcji w jednym
produkcie (kosmetyki w stylu all-in-one albo 2w1), albo tworzenie
różnych produktów, które najlepiej jest stosować razem (np.
bronzer i rozświetlacz, baza pod makijaż i podkład). Kobiety mają
niemal nieograniczony wybór jeśli chodzi o kosmetyki do
makijażu – w sklepie
internetowym Let’s Beauty każda znajdzie coś dla siebie.