Istnieje wiele marek, które kojarzone są z sukcesem, prestiżem, wielkim światem. Jedną z nich jest francuski koniak Otard. Marka trunku, zaliczanego do alkoholi z segmentu premium, związała swe działania z równie prestiżową dyscypliną sportu – golfem. Niestandardowy pomysł na markę W obecnych czasach, w dobie unifikacji i standaryzacji, firmom niełatwo znaleźć element wyróżniający produkt na tle konkurencji. Coraz częściej zdarza się, że firmy wkraczają do świadomości konsumentów nie za pomocą samych artykułów, ale łącząc produkty z konkretnym stylem życia. Marka ekskluzywnego koniaku Otard, z portfolio Bacardi-Martini Polska Sp. z o.o., łączy swoje działania z golfem. Historia golfa w Polsce sięga początków XX wieku. Przed 1939 rokiem na ziemiach dzisiejszej Polski istniały pola golfowe w Warszawie, Powsinie, Gdańsku, Łańcucie i Katowicach. Najstarszy klub golfowy w Bad Sazbrunn (dzisiejszym Szczawnie Zdroju), odwiedzany był przez całą europejską elitę. Obecnie dyscyplina ta cieszy się coraz większą popularnością, a liczba pól golfowych, turniejów i przede wszystkim zwolenników tego ekskluzywnego sportu stale rośnie. Niezmienne pozostaje jedno: golf nadal kojarzony jest z prestiżem i elitarnością. Dlatego też marka Otard zdecydowała się wykorzystać tę wyjątkową dyscyplinę dla wzmocnienia swojego wizerunku a tym samym wyróżnienia się wśród konkurencji. Otard i golf to dwuletnia historia, oparta na prestiżowym partnerstwie i wzajemnym wykorzystaniu wartości jakie niosą za sobą marka wyjątkowego koniaku i elitarna dyscyplina sportu. Współpraca Otarda z golfem rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od tego czasu ten wyśmienity trunek towarzyszy golfistom na wielu prestiżowych turniejach organizowanych w całej Polsce i wspiera tym samym rozwój tej dyscypliny w naszym kraju. Otard był obecny na takich turniejach golfa jak m.in.: „Orbis – Accorhotels Challenge”, „BNP Paribas Private Bank Corporate PRO-AM”, „French Connections, Polish Open”, „DHL Golf Trophy 2007”, „Dell PZG Masters”. Marka wraz z Polskim Związkiem Golfowym dwukrotnie współorganizowała uroczyste gale, podsumowujące mijające sezony i rozpoczynające kolejne. W wybranych turniejach marka była fundatorem nagród dla zwycięzców rozgrywek w danej kategorii. Przykładowo w 2007 roku Otard ufundował nagrody dla najlepszych golfistów-amatorów, zwycięzców Polskiego Rankingu Golfowego 2006 w kategorii Otrad Best Mid Amateur. Podczas każdego wydarzenia, zarówno turnieju, jak i gali uczestnicy sportowych rozgrywek oraz zaproszeni goście mają niepowtarzalną okazję poznana unikalnego smaku i aromatu luksusowego koniaku Otard. Sztuka degustacji Koniak Otard należy do trunków, które właściwie degustowane pobudzają zarówno węch, wzrok, jak i smak. Powinno się go pić w stanie naturalnym, jako "digestif", bez żadnych dodatków, nawet kostek lodu. Taki sposób degustacji pozwoli w pełni poznać niezwykły smak i bogaty aromat tego trunku. Czystej formie koniaku Otard wierni pozostają jedynie koneserzy tego gatunku. We Francji do czasu drugiej wojny światowej podawany był w restauracjach i kawiarniach pod nazwą "fine a l'eau", rozcieńczony wodą: świeżą lub mineralną. Tylko najwytworniejsze koniaki zostawiano na koniec posiłku, jako zwieńczenie, deser. Dzisiaj coraz częściej koniak podawany jest z wodą, tonikiem czy lemoniadą. Jeżeli chodzi o kształt kieliszka, to najwięcej zwolenników ma baniasty kieliszek tzw. balonówka, który umożliwia „zawirowanie” trunkiem, a tym samym uwolnienie bukietu zapachowego. Według znawców, idealny kieliszek ma kształt tulipana: lekko zwężający się ku górze, co ułatwia zagęszczenie zapachów przed ich całkowitym rozwinięciem. Niezależnie jednak od kształtu kieliszka, bezwzględnie należy przestrzegać jednej zasady. Szkło do koniaku powinno być idealnie czyste i pozbawione wszelkich zapachów, tak aby nie zaburzało wyrafinowanych doznań smakowych i zapachowych, których źródłem z pewnością jest koniak Otard. Należy pamiętać o powolnym kołysaniu kieliszka tak, aby jednocześnie dotlenić trunek. Dzięki temu, znad kieliszka zacznie się unosić charakterystyczny dla koniaku Otard aromat. Powinno to zająć kilka minut. Czynność należy powtórzyć 3-4 razy, a wtedy zmiany zachodzące w bukiecie i aromacie staną się wyraźnie wyczuwalne.