Buty do jazdy na desce
W 1966 roku niewielka grupa przyjaciół stworzyła sklep obuwniczy z możliwością zakupu obuwia prosto z produkcji. Wśród zainteresowanych znaleźli się miłośnicy jazdy na desce. Po krótkim czasie okazało się, że obuwie produkowane w niewielkiej fabryce świetnie sprawdza się wśród społeczności jeżdżącej na desce. Tak właśnie buty zdobyły swoją popularność, przyczyniając się do sukcesu marki.
Wszystko zaczęło się w 1976 roku, kiedy popularni skaterzy Tony Alva i Stacey Peralta postanowili nawiązać współpracę z marką Vans. Efektem była linia obuwia przeznaczona typowo do jazdy na desce. Wytrzymałe trampki na solidnej, gumowej podeszwie zainteresowały również fanów miejskich stylizacji, dla których podstawą było wygodne obuwie.
Modele Vansów
Karuzela firmowego sukcesu była w ciągłym ruchu. Coraz więcej ludzi musiało mieć swoją parę butów, co przyczyniło się do produkcji kultowych modeli Vans Era, Vans Authentic, a także obuwia z wysoką cholewką. Wyniki sprzedaży nadal wykazywały tendencję wzrostową. Doprowadziło to do otwierania kolejnych sklepów na terenie Stanów Zjednoczonych, a w niedługim czasie obuwie eksportowano również na rynek międzynarodowy.
Przełomowym momentem był film, w którym markowe Vansy slip-on zadebiutowały na wielkim ekranie. Aktor Sean Penn nosił je w 1982 roku na planie filmu „Beztroskie lata w Ridgemont High”. Zachęceni ogromnym sukcesem przedsiębiorcy szybko rozszerzyli asortyment o linię odzieżową. Przewidywany sukces jednak nie nadszedł, a firma niespodziewanie ogłosiła upadłość w 1983 roku.
Jak feniks z popiołów
Nagła porażka nie zniechęciła właścicieli marki. W trzy lata po ogłoszonej upadłości przedsiębiorcy zyskali solidne wsparcie, co pozwoliło im podjąć szereg trafnych decyzji. Zespół doradców, jak również skuteczna kampania reklamowa przyczyniły się do ponownego sukcesu marki, który trwa do dziś.
Oryginalne obuwie nadal we współczesnych trendach
Marka Vans ma za sobą burzliwą, ponad 50-letnią historię. Liczne wzloty i upadki spowodowały, że dziś Vans postrzegany jest jako lider w branży obuwniczej i odzieżowej, który nauczył się najwięcej na własnych błędach.
Dziś w ofercie marki są nie tylko buty, choć bez wątpienia to właśnie te produkty cieszą się największą popularnością. Oprócz sportowych modeli można znaleźć i takie, które swobodnie można zestawić z eleganckimi spodniami i koszulą. Marka pokusiła się o linię odzieżową, a także serię dodatków i akcesoriów, które znakomicie trafiają w gusta młodszych pokoleń. Współczesne modele plecaków i oryginalnych czapek z daszkiem robią wśród młodzieży prawdziwą furorę.
Partnerem materiału jest Eastend - Twoje buty Vans.