Badanie miało sprawdzić, czy korzystanie z internetu wpływa na preferencje muzyczne jego użytkowników. Raport zawiera informacje dotyczące sposobów dotarcia do muzyki, wiedzy muzycznej, zdolności muzycznych, uczestnictwa w wydarzeniach oraz ulubionych gatunków i wykonawców.
- Polacy wysoko oceniają swoją wiedzę muzyczną, natomiast dotyczy ona głównie zespołów, które często są popularyzowane w mediach. Z badania wynika, że większości z nas wystarczają utwory, które znamy z radia czy telewizji, z którymi jesteśmy osłuchani. Internet jednak sprzyja samodzielnym poszukiwaniom jeszcze nie odkrytych muzycznych talentów i trendów - mówi Angelika Przeździęk, odpowiedzialna za rozwój serwisu Infomuzyka.pl.
Badanie pokazuje również, że obecnie częściej słuchamy muzyki z komputera (40,7%) niż w radiu (38,7%), a wiedzę muzyczną czerpiemy z internetu. Ponad 50% respondentów twierdzi, że zna się na muzyce, przy czym tylko 17,8% jest zainteresowanych dalszym poszerzaniem wiedzy (wśród nastolatków to 30,5% wskazań). Zapytani o uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych respondenci najczęściej podawali imprezy taneczne, wydarzenia klubowe oraz koncerty plenerowe. Jednocześnie aż 30,4% ankietowanych wskazało, że nigdy nie chodzi do teatrów muzycznych i filharmonii.
Więcej na temat badania przeczytać można w raporcie „Preferencje muzyczne internautów", dostępnym w serwisie Infomuzyka.pl oraz pod adresem www.kulisy.infomuzyka.pl.