Serwis jest niekomercyjny i ma zasięg ogólnopolski. Jego głównym celem jest promowanie bezinteresownej pomocy w wolnym czasie. Dodatkową funkcjonalnością jest dział Aktualności, w którym będą się ukazywać informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych przez podmioty, takie jak fundacje i stowarzyszenia, oraz firmy, dla których ważna jest działalność prospołeczna.
Te ostatnie mają również możliwość zamieszczania ofert sponsorskich dla wybranych przez siebie grup docelowych. – O ile do dużych firm ustawiają się kolejki zainteresowanych sponsoringiem, o tyle do małych i średnich już niekoniecznie. Dział Dla firm przeznaczony jest właśnie dla nich. Mogą zamieścić ogłoszenie i dotrzeć to tych, którzy wcześniej mogli nie wiedzieć o istnieniu danej firmy – mówi redaktor portalu Przemysław Kutnyj.
Główna funkcjonalność serwisu, czyli platforma ogłoszeniowa, ma łączyć ludzi oferujących pomoc i jej potrzebujących. Tymczasem w czterech zakresach tematycznych, takich jak: dożywianie, edukacja, leczenie, rozwój osobisty. W przyszłości planowane jest poszerzenie działalności o zakres praca. Wortal jest również otwarty na propozycje i uwagi internautów. Pod każdym ogłoszeniem można zostawić odpowiedź na nie. Można też skontaktować się z ogłoszeniodawcą osobiście, jeśli pozostawił namiary na siebie.
Druga główna funkcjonalność, czyli możliwość zamieszczania informacji prasowych przez fundacje, stowarzyszenia i firmy prowadzące działania CSR, ma wspomagać rozpowszechnianie informacji pożytecznych społecznie. Zarówno tych, o których już jest głośno, jak i tych, o których słyszało niewielu. – Redakcja serwisu z chęcią będzie umieszczać informacje po prostu pożyteczne, o charakterze zarówno ogólnopolskim, jak i regionalnym – dodaje Kutnyj.
Kolorystyka wortalu jest przyjazna i ciepła. Dominują zieleń, kolor nadziei, i żółty, który niesie ze sobą radość i optymizm. Logotyp, przedstawiający trzymających się za ręce ludzi, komunikuje naczelną ideę serwisu, którą jest wzajemna pomoc.