Ze sprzedaży pluszaków IKEA na świecie przekazała w minionym roku kwotę 4.3 miliona euro. Polscy klienci IKEA kupili w zeszłym roku 141 tysięcy pluszowych zabawek, co oznacza, że IKEA w Polsce przekazała141 tysięcy euro.
Celem tegorocznego przedsięwzięcia jest zwiększenie szans na lepszą edukację dzieci poprzez realizację projektów UNICEF, prowadzonych w następujących krajach: w Wietnamie, Sierpa Leone, Tadżykistanie, Uzbekistanie, Macedonii, Mołdawii i Afryce Południowej.
Oto najważniejsze punkty tych projektów:
• Poprawa jakości nauczania: szkolenia dla nauczycieli, materiały i pomoce naukowe, ławki szkolne i biurka, przybory szkolne dla dzieci.
• Poszerzenie dostępu do edukacji: budowanie szkół bezpiecznych dla dzieci, kreowanie dobrego środowiska do nauki, zapewnienie elementarnych warunków, np. woda pitna i sanitariaty.
Akcja "1euro to majątek" przeprowadzana jest w 253 sklepach IKEA na świecie,a w tym w siedmiu polskich sklepach: w Warszawie na Targówku, w Jankach k. Warszawy, w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach. Zabawki pluszowe kupowane na prezent, odmieniają jednocześnie życie wielu dzieci.
W asortymencie IKEA znajduje się około 70 pluszaków dla dzieci w różnym wieku, w cenach od 9,99 do 49,99zł. "Projektując te zwierzaki chcieliśmy, by były delikatne i mięciutkie. By zawsze chciało się je przytulić. Pluszaki potrafią być dla dziecka wszystkim – zwierzątkiem, towarzyszem zabaw, najlepszym przyjacielem na całe życie", mówi Silke Leffler, projektantka zabawek z serii FABLER.
Wszystkie produkty IKEA dla dzieci projektowane są tak, by nieść radość i pobudzać wyobraźnię dzieci. Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia, na co dzień dla wielu ludzi. A dzieci są najważniejszymi ludźmi na świecie. Dlatego IKEA czynnie włącza się w akcję i wspólnie z międzynarodowymi organizacjami walczy o prawa dzieci na całym świecie.