Ponad 40 proc. Polaków dostosowuje styl zegarka do ubioru: tylu z nas posiada przynajmniej dwa różnorodne modele - wskazują badania przeprowadzone na zlecenie Timex Group Polska.
Niemal trzykrotnie – z 16 proc. w 2006 do 42 proc. obecnie - wzrosła liczba osób posiadających nie tylko dwa, ale trzy czy cztery modele. - Polacy traktują zegarki jak pełnoprawne dodatki modowe. Chętniej dobieramy zegarek do okazji: inny do pracy, inny do uprawiania sportu – ocenia Anna Borg, Dyrektor Zarządzająca Timex Group Polska.

Co interesujące, wśród właścicieli zegarków jest więcej mężczyzn (83 proc.) niż kobiet (76 proc.). - Panie mają więcej możliwości podkreślenia swego stylu i statusu poprzez dodatki. W przypadku mężczyzn liczba akcesoriów jest zawężona właśnie do zegarka, a także krawata, butów czy spinek do koszuli – tłumaczy Anna Borg.

Najważniejszym kryterium wyboru zegarka jest wygląd – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Dodatkowo, panie zwracają większą niż mężczyźni uwagę na cenę zegarka, ci zaś nad koszty przedkładają jakość i funkcjonalność modeli: m.in. niezawodność, użyte materiały, wodoodporność, podświetlenie tarczy. - Tym, co ostatnio bardzo się podoba, są zegarki inspirowane wzornictwem sportowym – np. chronografy – dodaje Anna Borg – W zeszłym roku bardzo modne były zegarki z kwadratowymi tarczami – zarówno damskie, jak i męskie. Co szczególnie nas cieszy, Polacy są coraz bardziej otwarci na kolory: w 2008 roku panie szczególnie upodobały sobie zegarki na czerwonych paskach. Jestem przekonana, że wyraziste kolory dodatków będą jednym z podstawowych trendów również w bieżącym roku.







-=-