Firma Esselte Polska Sp. z o.o., lider na rynku materiałów biurowych i zarządzania przestrzenia biurową, wprowadziła na rynek nową kolekcję produktów DESK FREE wykorzystującą system kodu kolorystycznego.
W skład kolekcji DESK FREE wchodzą produkty, które używane są w biurze praktycznie każdego dnia: klipsy z indeksem, ofertówki poziome i pionowe, teczki oraz organizer. Wszystkie produkty wzajemnie się uzupełniają, choć z powodzeniem mogą być używane osobno. Kolekcja DESK FREE wykorzystuje trzy doskonale widoczne i rozróżnialne kolory – żółty, czerwony i niebieski.
Badania nad ludzką percepcją dowodzą, iż najefektywniejsze jest zastosowanie trzech kolorów – wystarczają one do oznaczenia najważniejszych obszarów działalności, a przede wszystkim są łatwe do zapamiętania i rozróżnienia. Zdaniem ekspertów Esselte kolekcja DESK FREE to jedna z najlepszych metod utrzymania porządku na biurku i w biurze oraz pierwszy krok do usystematyzowania papierów i dokumentów w codziennej pracy.
Podstawowa zasada wykorzystania kolekcji DESK FREE opiera się na wyborze systemu kolorystycznego i konsekwencji jego stosowania. Polega na przypisaniu określonego koloru do wybranego projektu, klienta bądź oznaczenia ważności czynności do wykonania, np. sprawy bardzo ważne (kolor czerwony), umiarkowanie ważne (kolor niebieskie) oraz takie, które można odłożyć na później (kolor żółty).
Funkcjonalność i użyteczność produktów tworzących kolekcję DESK FREE polega na ich prostocie i uniwersalności, a dodatkowym atutem jest szerokie spektrum produktów dostosowanych do różnorodnych przyzwyczajeń i narzędzi wykorzystywanych w codziennej pracy. W zależności od oczekiwań i charakteru pracy produkty DESK FREE zawsze doskonale sprawdza się przy archiwizacji dokumentów podręcznych, niezależnie od użytkowanego systemu przechowywania dokumentów podręcznych – leżących kuwet bądź stojących otwartych pojemników.
Kolekcję DESK FREE tworzą:
1. Ofertówki z kolorowym brzegiem - pionowe
Produkt dla użytkowników systemu kuwetowego. Ofertówki (rodzaj koszulki na dokumenty, która łączy w sobie także zastosowanie teczki) z kolorowym systemem wymiennych opisów pozwalają nie tylko dobrze i w widoczny sposób oznaczyć dokumenty, ale również umożliwiają wielokrotne wykorzystanie ofertówek – wystarczy wymienić indeks i ponownie go opisać.
Odnalezienie właściwego dokumentu jest niezwykle proste –
wystarczy delikatnie unieść brzeg ofertówki gdzie znajduje się indeks – posiada ona w tym miejscu perforację, która ułatwia „podglądanie” opisów na indeksach. Tak posegregowane dokumenty są łatwe do odnalezienia na każdym biurku.
Ofertówki wykonane są z mocnej folii polipropylenowej.
2. Ofertówki z kolorowym grzbietem - poziome
Produkt dla użytkowników preferujących przechowywanie dokumentów w systemie stojących, otwartych pojemników. Dzięki wymiennym, kolorowym grzbietom dokumenty umieszczone w poziomej ofertówce i ustawione w pojemniku będą doskonale widoczne.
Ofertówki wykonane są z mocnej folii polipropylenowej.
3. Klipsy z etykietą do wielokrotnego opisu
Idealnym rozwiązaniem do oznaczania aktualnie używanych dokumentów są klipsy z indeksem. Wystarczy spiąć dokumenty kolorowym (czerwonym, niebieskim lub żółtym) klipsem, który należy odpowiednio opisać, a gdy jest potrzebny do innych celów, to wykonany długopisem kulkowym napis można z łatwością zmazać zwykłą plastikową gumką. Dokumenty opisane w ten sposób są również doskonale widoczne w stojących pojemnikach.
4. Teczki kartonowe
Kolorowe teczki kartonowe o wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie w nich ofertówek z indeksami i wygodne zamknięcie. Na stronie frontowej posiadają miejsce do opisu zawartości. Zaprojektowane na zasadzie poziomej koperty, teczki można umieścić również w specjalnym organizerze.
Teczki wykonane są z grubego kartonu.
5. Organizer na biurko
Stabilny, kartonowy organizer to doskonały produkt do przechowywania teczek i ofertówek DESK FREE. Dzięki specjalnej schodkowej konstrukcji opis każdej teczki jest doskonale widoczny. Organizer łączy również zalety archiwizacji zawieszanej, bowiem umieszczone w teczkach podręczne dokumenty są przejrzyście skatalogowane i można je z łatwością odnaleźć, bez konieczności ich wyjmowania.