Ekspozycja obejmuje również obiekty Muzeum Nauki i Techniki Manggha w Krakowie i Muzeum Archeologiczno-Etnograficznego w Łodzi. Konica Minolta Business Solutions Polska jest partnerem wydarzenia.Celem wystawy organizowanej przez Muzeum Narodowe w Gdańsku jest nie tylko ukazanie piękna tradycyjnego ubioru Japończyków, ale także zwrócenie uwagi na kulturowy aspekt kimona, na jego wyjątkowość, oryginalność i społeczne implikacje. Jest ono powiązane z całością życia Japończyków. Dlatego też wystawie towarzyszy program edukacyjny ukazujący charakterystyczne dla Japonii sztuki i ceremonie: parzenia herbaty -chanoyu, układania kwiatów- ikebanę, bonsai, składania papieru w najprzeróżniejsze kształty -origami, kaligrafię, sztuki walki. Japonię na wystawie przybliżą nie tylko zgromadzone obiekty, ale również materiały multimedialne udostępnione przez Wydział Kultury Ambasady Japonii w Warszawie.
„Kimono jest najbardziej znanym na świecie przejawem japońskiej sztuki i tradycji o specjalnej symbolice kroju i koloru, którą potrafią odczytać jedynie mieszkańcy kraju kwitnącej wiśni” – mówi Robert Hulej, Dyrektor Generalny Konica Minolta Business Solutions Polska. „Japonia o przebogatej i starożytnej kulturze jawi się europejczykom jako kraj niezwykły i nieco tajemniczy. Dlatego też z dużą przyjemnością wspieramy wystawę Muzeum Narodowego w Gdańsku przybliżającą tradycję kraju, z którego wywodzi się firma Konica Minolta”.
Do współpracy w edukacyjnej warstwie wystawy zaproszeni zostali specjaliści oraz trójmiejskie placówki zajmujące się tradycjami japońskimi: Stowarzyszenie Polsko - Japońskie Ichimon, pracownia komiksowa Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku oraz Centrum Badań nad Kulturą Azji przy Uniwersytecie Gdańskim.
Wystawa wpisuje się w rok obchodów 90-lecia nawiązania stosunków polsko – japońskich. Ekspozycję można oglądać od 23 października 2009 r. do 28 lutego 2010 r. Raz w miesiącu wystawie towarzyszyć będą „Weekendy z Japonią”. Patronat honorowy nad całością wydarzenia objął Jan Kozłowski – Marszałek Województwa Pomorskiego oraz Ambasada Japonii w Warszawie.
„Kimono jest najbardziej znanym na świecie przejawem japońskiej sztuki i tradycji o specjalnej symbolice kroju i koloru, którą potrafią odczytać jedynie mieszkańcy kraju kwitnącej wiśni” – mówi Robert Hulej, Dyrektor Generalny Konica Minolta Business Solutions Polska. „Japonia o przebogatej i starożytnej kulturze jawi się europejczykom jako kraj niezwykły i nieco tajemniczy. Dlatego też z dużą przyjemnością wspieramy wystawę Muzeum Narodowego w Gdańsku przybliżającą tradycję kraju, z którego wywodzi się firma Konica Minolta”.
Do współpracy w edukacyjnej warstwie wystawy zaproszeni zostali specjaliści oraz trójmiejskie placówki zajmujące się tradycjami japońskimi: Stowarzyszenie Polsko - Japońskie Ichimon, pracownia komiksowa Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku oraz Centrum Badań nad Kulturą Azji przy Uniwersytecie Gdańskim.
Wystawa wpisuje się w rok obchodów 90-lecia nawiązania stosunków polsko – japońskich. Ekspozycję można oglądać od 23 października 2009 r. do 28 lutego 2010 r. Raz w miesiącu wystawie towarzyszyć będą „Weekendy z Japonią”. Patronat honorowy nad całością wydarzenia objął Jan Kozłowski – Marszałek Województwa Pomorskiego oraz Ambasada Japonii w Warszawie.