1 września br. rusza ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Świecę przykładem – jestem widoczny!”, której organizatorem jest firma CPP Toruń-Pacific, producent płatków śniadaniowych NESTLÉ. Celem dwumiesięcznej akcji jest zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo na drodze w warunkach ograniczonej widoczności i zmniejszenie zdarzeń drogowych z udziałem dzieci. Akcji patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz towarzyszenie Droga i Bezpieczeństwo. Ideę akcji popiera także Komenda Główna Policji. Zgodnie z obowiązującym w naszym kraju Prawem o ruchu drogowym, dzieci do lat 15 poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, powinny nosić elementy odblaskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu (art. 43 par. 2). Niestety, większość rodziców bądź nie zna tego przepisu, bądź się do niego nie stosuje. Tymczasem odblaski są konieczne i sprawiają, że każdy pieszy jest widoczny z odległości kilkuset metrów. Bez tego elementu kierowca może zauważyć ciemną sylwetkę zaledwie kilka metrów przed pędzącym pojazdem. Istotna jest edukacja społeczna, zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych, w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Policyjne statystki jako główną przyczynę wypadków        z udziałem dzieci – idących pieszo lub jadących na rowerze - podają ich nieodpowiednie zachowanie na drodze.

Firma CPP Toruń-Pacific, organizator kampanii, do 4 mln opakowań płatków NESTLÉ (CORN FLAKES, GOLD FLAKES, FRUTINA, CHEERIOS WIELOZBOŻOWY), dołączyła wysokiej jakości odblaski, w ośmiu wzorach. Produkty z odblaskami są wyraźnie oznaczone logo akcji.
Dołączone do płatków odblaski zostały wyprodukowane zgodnie z unijną normą EN13356 i pozytywnie ocenione przez Instytut Transportu Samochodowego. Łatwo można przykleić je do kurtki, plecaka, roweru lub wózka dziecięcego.

- Poza odblaskami przygotowaliśmy wiele atrakcji związanych z akcją - mówi Wojciech Sobieszak, prezes firmy CPP Toruń-Pacific. - Chcemy, by dzieci i dorośli poznawali zasady bezpieczeństwa na drodze w przystępny  i przyjazny sposób. Z pewnością taka wiedza pomoże i kierowcom, i pieszym w bezpiecznym korzystaniu z dróg.

Wraz z początkiem akcji, 1 września br., zostanie uruchomiona strona internetowa. Pod adresem www.swiece-przykladem.pl będzie można znaleźć wiele ciekawych informacji oraz sprawdzić swoją wiedzę na temat przepisów dotyczących poruszania się na drodze oraz zachowania bezpieczeństwa. Dzieci utrwalą znajomość poznanych zasad uczestnicząc w różnych, przygotowanych specjalnie dla nich, grach i zabawach interaktywnych.

Dodatkowo w ramach akcji przeprowadzony zostanie konkurs rysunkowy dla dzieci w wieku 6-13 lat. Hasło konkursu jest takie samo jak całej kampanii: „Świecę przykładem – jestem widoczny!”. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 06 listopada br. Uroczystość oficjalnego ogłoszenia wyników oraz wręczenia nagród odbędzie się 18 listopada 2006 roku w Warszawie, w centrum rozrywki Magic City.

Akcję wspiera kampania reklamowa płatków śniadaniowych NESTLÉ oraz promocja tych produktów w miejscach sprzedaży. Spoty reklamowe emitowane będą we wszystkich głównych stacjach TV od 18 września br.

Patronami akcji są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Stowarzyszenie na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” i Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Kampania uzyskała również poparcie Komendy Głównej Policji.